Работа над разговорной речью. I. Произведите логическое соединение компонентов данных блоков

I. Произведите логическое соединение компонентов данных блоков.


1. Murom My (our) town My native town 2. The Palace of Culture 3. Mechanical-engineering industry 4. Kozma-Demyanskaya church 5. The monument to Ilya Muromets 6. The monument to Nikolai Gastello 7. The Historical Museum is famous   is founded   is situated   is developed not far from our capital.   near Victory Square.   in the sixteenth centry.   on the bank of the river Oka.   for its age. by Ivan the Terrible.   in 862.   in Oksky park.   in Railway Square.   in Murom.

II. Произведите логическое соединение компонентов данных блоков.

I   You   We   like / love   can get   can see   can visit   1. musical and art education. 2. the Palace of Culture near Victory Square. 3. my native town. 4. a lot of entertainments in Oksky park. 5. different churches. 6. Victory Square. 7. higher education. 8. the Historical Museum.

III. Учитывая то, что одну и ту же ситуацию можно выразить разными речевыми средствами, перефразируйте данные предложения, используя следующие выражения:

is / are situated is / are developed I like/love You can visit You can see

Модель:

There are many plants in Murom.

Many plants are situated in Murom.

1. Murom is on the left bank of the Oka river.

2. There are a lot of interesting things in the Historical Museum.

3. Murom has a lot of industries.

4. My native town is the best for me.

5. There are many old trees in Oksky park.

6. Murom is in Vladimir region.

7. It’s possible for you to be in the Historical Museum of our town.

8. Oksky park is the finest place for me.

9. Murom has some sports, musical and art schools.

10. There are a lot of interesting places in Murom.

IV. Используя информационную карту по теме «My Native Town» (см. стр. 197.), представьте информацию о Муроме, применяя все изученные речевые средства.

V. Подготовьтесь к самостоятельной беседе о своем родном городе. Текст «My Native Town» может служить образцом при подготовке к беседе.

VI. Используя информационную карту по теме «Washington» (см. стр. 198.), представьте информацию о столице США. Обратите внимание на тот факт, что для передачи однородной информации, которой в данном случае является описание какого-либо города, можно употреблять одни и те же речевые средства и придерживаться одного и того же плана построения сообщения.

Дополнительная лексика

  1. district [ʹdistrikt] – область, район, округ

District of Columbia [kəʹlʌmbiə] (DC) – Округ Колумбия (означает отдельную административную единицу столицы США, не относящуюся ни к какому штату)

  1. united [ju:ʹnaitid] – соединенный, объединенный

state [steit] – штат

The United States of America (the USA) – Соединенные штаты Америки (США)

  1. service [ʹsə:vis] – служба; обслуживание
  2. places of interest – достопримечательности
  3. the Capitol [ʹkæpitl] – Капитолий (здание конгресса)
  4. seat [si:t] – местопребывания
  5. government [gʌvnmənt] – правительство
  6. National Gallery [ʹnæʃənl ʹgæləri] – Национальная галерея
  7. the Pentagon [ʹpentəgən] – Пентагон (военное министерство США); пятиугольник
  8. world [wə:ld] – мир (земной шар)

Murom – my native town

                   
                   
age location population     industry
                   
one of the oldest Russian towns on the left bank of the river Oka about 150,000 people     a lot of plants
   
                    industries:
        not far from Moscow            
in 862 about 1150 years old mechanical-engineering, radio-engineering, chemical, textile and so on.
               
  education       interesting places  
                         
                             
schools: some colleges: some higher schools: the Palace of Culture squares: parks churches: the Historical Museum
                       
20 secondary schools, sports, musical, art schools pedagogical, medical, radio-engineering Murom Institute of Vladimir State University and others Victory Square, Railway Square and so on Oksky park, Gagarin park and others Voskresenskaya, Smolenskaya, Nickola-Naberezhnaya and so on
                                             

Работа над разговорной речью. I. Произведите логическое соединение компонентов данных блоков - student2.ru

Наши рекомендации