В неделю на утрени По шестопсалмии
Бог Госпо́дь, и яви́ся нам ,Тропарь, глас 4:
Све́тлую Воскресе́ния про́поведь / от Ангела уве́девша Госпо́дни учени́цы / и пра́деднее осужде́ние отве́ргша, / апо́столом хва́лящася глаго́лаху: / испрове́ржеся смерть, / воскре́се Христо́с Бог, / да́руяй мирови ве́лию ми́лость.
Слава, и ныне: Еже от ве́ка утае́ное / и Ангелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, / и Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.
По стихословии, седальны воскресны, глас 4:
Воззре́вша на гро́бный вход, / и пла́мене а́нгельскаго не терпя́ща мироно́сицы, / с тре́петом дивля́хуся, глаго́люща: / егда́ укра́деся отве́рзый разбо́йнику рай; / еда́ ли воста́, Иже и пре́жде стра́сти пропове́давый воста́ние; / вои́стинну воскре́се Христо́с, / су́щим во а́де подая́ живо́т, и воскресе́ние.
Стих: Воскресни́Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́Твоя́, / не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.
Во́льным Твои́м сове́том Крест претерпе́л еси́, Спа́се: / и во гро́бе но́ве челове́цы положи́ша Тя сме́ртнии, / сло́вом концы́ соста́вльшаго. / Те́мже свя́зан бысть чу́ждий: / смерть лю́то пленя́шеся, / и су́щии во а́де вси взыва́ху живоно́сному воста́нию Твоему́: / Христо́с воскре́се, Жизнода́вец пребыва́яй во ве́ки.
Слава, и ныне, Богородичен: Удиви́ся Ио́сиф, е́же па́че естества́ зря, / и внима́ше мы́слию и́же на руно́ дождь, / в безсе́меннем зача́тии Твое́м, Богоро́дице, / купину́ огне́м неопали́мую, жезл Ааро́нов прозя́бший, / и свиде́тельствуя обру́чник Твой и храни́тель, свяще́нником взыва́ше: / Де́ва ражда́ет, и по рождестве́ па́ки Дева пребыва́ет.
По полиелее ектения, ипакои, глас 4:
Яже Твоего́ пресла́внаго воста́ния, предте́кша мироно́сицы, / апо́столом пропове́даху Христе́, / я́ко воскре́сл еси́ я́ко Бог, / подая́ ми́рови ве́лию ми́лость.
Степенна, глас 4.
От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой.
Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше.
Слава И ныне: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне.
Канон , творение Иоанна Дамаскина. Глас 4 , Песнь 1
Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну / невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, / крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма / Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.
Канон воскресен
Возне́слся еси́ на пречи́стем дре́ве кре́стнем, / на́ше отпаде́ние исправля́я, / е́же на дре́ве исцеля́я всегуби́тельство, Влады́ко, / я́ко Благ и Всеси́лен.
Во гро́бе пло́тски, во а́де же с душе́ю, я́ко Бог: / в раи́ же с разбо́йником, и на Престо́ле был еси́, Христе́, со Отце́м и Ду́хом, / вся исполня́я Неопи́санный.
Другий канон Крестовоскресен.
Исцели́л еси́ сокруше́ние челове́чества, Го́споди, / Боже́ственною Твое́ю Кро́вию обнови́вый то: / и сокруши́л еси́ си́льнаго в кре́пости, / и́же дре́вле сокруши́вшаго Твое́ созда́ние.
Ме́ртвых воста́ние, умерщвле́нием был еси́: / кре́пость бо отъя́тся умерщвле́ния, бра́вшися с Жи́знию ве́чною, / Иже все́ми влады́чествующу воплоще́нному Бо́гу.
Ин канон Пресвятей Богоро́дице,
Сотрясо́шася лю́дие, смято́шася язы́цы, / ца́рствия же держа́вная уклони́шася, Чи́стая, от стра́ха рождества́ Твоего́: / прии́де бо Царь мой, и низложи́ мучи́теля, / и мир от тли изба́ви.
Жили́ще Свое́, живы́й в вы́шних, / к челове́ком соше́д, освяти́ Христе́, и непоколеби́мо яви́: / Еди́на бо по рождестве́ де́вства сокро́вище, / Зижди́теля ро́ждши пребыла́ еси́.
Песнь 3
Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: / Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / и прибе́жище, и утвержде́ние.
Канон воскресен
Дре́во живо́тное, мы́сленный и́стинный виногра́д, / на Кресте́ ви́сит, всем источа́я нетле́ние.
Яко вели́к, я́ко стра́шен, я́ко а́дово низло́жь шата́ние, / и я́ко Бог нетле́нен, ны́не пло́тски воскре́се.
Другий канон ,Крестовоскресен
Ядом испо́лнены в мя змий зу́бы вонзе́, Спа́се, / я́же, Вседержи́телю Влады́ко, гвоздьми́ рук Твои́х сокруши́л еси́: / я́ко несть свят во святы́х, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Ви́ден был еси́, Человеколю́бче, во́лею во гро́бе мертв, Животво́рче, / и врата́ разве́ргл еси́ а́дова, я́же от веко́в душа́м: / я́ко несть свят во святы́х ра́зве Тебе́, Человеколю́бче.
Ин канон, Пресвятей Богоро́дице,
Очища́ется челове́ков существо́, / Тобо́ю присовоку́пльшееся нестерпи́мому Боже́ственному Огню́: / я́ко сокрове́нный, Пречи́стая Де́во, в Тебе́ Хлеб испе́кшееся, / Иже и Тебе́ неврежде́нну сохра́ншему.
Ка́я сия́ я́же вои́стинну близ Бо́га; / я́ко превозше́дши вся а́нгельския чи́ны, / еди́на добро́тою де́вства, / я́ко Ма́ти сия́ющи Вседержи́теля.
Песнь 4
Ирмос: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́, / Со́лнце Пра́ведное, / ста в чи́не свое́м, / досто́йно взыва́ющи: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Канон воскресен
Возше́л еси́, стра́сти моя́ исцеля́я, на Крест / стра́стию Пречи́стыя пло́ти Твоея́, / в ню́же во́лею обле́клся еси́. / Те́мже Ти взыва́ем: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Безгре́шнаго смерть вкуси́вши, / Животворя́щаго Те́ла Твоего́, / досто́йно, Влады́ко, умертви́ся: / мы же вопие́м Ти,/ сла́ва си́ле Твоей, Го́споди.
Другий канон ,Крестовоскресен
Взако́нен сый Изра́иль, / Тебе́, Христе́, взако́нившаго Бо́га не позна́: / но я́ко беззако́нника, законопреступа́я, на Кресте́ пригвозди́, / и́же законоположе́нию недосто́йный.
Обоже́на Твоя́, Спа́се, Душа́, / а́дова сокро́вища плени́вши, / я́же от ве́ка совоскреси́ ду́ши: / живоно́сное же Те́ло всем нетле́ние источи́.
Ин канон, Пресвятей Богоро́дице,
Поживе́ с челове́ки, ви́димь быв Неви́димый, / во зра́це сый Непостижи́маго Божества́, / и вообра́жься из Тебе́, Отрокови́це, в чужде́е, / ве́дущих Тя, Чи́стую Богома́терь, спаса́ет.
Прия́т в веще́ственне Де́ва Невеще́ственнаго, в прича́стии вещества́, / Младе́нца от Нея́ бы́вша. / Те́мже во дву существу́, Еди́н познава́ется / плотоно́сец Бог, и Челове́к Пресу́щественный.
Песнь 5
Ирмос: Ты, Го́споди мой, Свет в мир прише́л еси́, / Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения / ве́рою воспева́ющия Тя.
Канон воскресен
Ты, Го́споди, к земли́ ми́лостивно соше́л еси́: / Ты возне́сл еси́ па́дшее челове́ческое существо́, на дре́ве воздвиза́емь.
Ты взял ми еси́, Христе́, прегреше́ний осужде́ние: / Ты разруши́л еси́ боле́зни сме́ртныя, Ще́дре, Боже́ственным воскресе́нием Твои́м.
Другий канон ,Крестовоскресен
Прия́т Тя всего́ усты́ ад безу́мный: / на Кресте́ бо пригвожде́на Тя ви́дев, / копие́м прободе́на, бездыха́нна, / Жива́го Бо́га про́ста вменя́ше челове́ка. / Разуме́ же искуси́вый кре́пость Твоего́ Божества́.
Разруше́ный, Человеколю́бче, Храм Твоего́ Телесе́, / гроб раздели́вый и ад нево́лею о́ба суда́ истязу́еми суть: / ов у́бо святы́х Твои́х ду́ши, / телеса́ же други́й соотсыла́юще, Безсме́ртне.
Ин канон, Пресвятей Богоро́дице,
Плоть от кро́ве Де́вственныя прия́л еси́, Христе́, / Безсе́менну, Пречи́сту, Ипоста́сну, / и слове́сну и у́мну, одушевле́нну, / де́йственну, хоте́тельну, / Самовлады́чну и Самовла́стну.
Мучи́телей ра́зум Де́вственное посрами́ чре́во: / Младе́нец бо я́зву а́спидную душегу́бную испыта́ руко́ю, / и отсту́пника го́рдаго низло́ж, / ве́рных под но́зе покори́.
Песнь 6
Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, / Це́рковь вопие́т Ти, / от бесо́вския кро́ве очи́щшися / ра́ди ми́лости от ребр Твои́х / исте́кшею Кро́вию.
Канон воскресен
Возше́л еси́ на Крест, си́лою препоя́сався, / и сопле́тся с мучи́телем, я́ко Бог, с высоты́ свергл еси́, / Ада́ма же непобеди́мою си́лою воскреси́л еси́.
Воскре́сл еси́ блиста́яйся кра́сный из гро́ба, Христе́, / и разгна́л еси́ вся враги́ Боже́ственною си́лою Твое́ю, / и вся, я́ко Бог, весе́лия испо́лнил еси́.
Другий канон ,Крестовоскресен
Отве́рзе горта́нь свой ад, и пожре́ мя, / и ду́шу разшири́ безу́мный: / но Христо́с соше́д, возведе́ жизнь мою́, я́ко Человеколю́бец.
Поги́бе сме́ртию смерть, / уме́рый бо воскре́се, нетле́ние мне да́руя: / я́влься же жена́м провеща́ ра́дость Безсме́ртный.
Ин канон, Пресвятей Богоро́дице,
Дре́вле у́бо прельсти́ мя змий, и умори́ мя, / прама́терию мое́ю Евою: / ны́не же, Чи́стая, Тобо́ю созда́вый мя из истле́ния воззва́.
Бе́здна Тя бе́здну неизрече́нно, / благоутро́бия Отрокови́це, избра́нную показа́ чуде́с: / и́бо из Тебе́ мо́лниею Божества́, / би́сер Христо́с возсия́.