По полиелее малая ектения, ипакои, глас 2
По стра́сти ше́дша во гроб жены́, / во е́же пома́зати те́ло Твое́, Христе́ Бо́же, / ви́деша а́нгелы во гро́бе, и ужасо́шася: / глас бо слы́шаху от них, я́ко воскре́се Госпо́дь, / да́руя мирови ве́лию ми́лость.
Степенна, глас 2
На не́бо о́чи пуща́ю моего́ се́рдца, к Тебе́, Спа́се, / спаси́ мя Твои́м осия́нием.
Поми́луй нас согреша́ющих Тебе́ мно́го, / на вся́кий час, о Христе́ мой, / и даждь о́браз пре́жде конца́ пока́ятися Тебе́.
Слава И ныне: Свято́му Ду́ху, Еже ца́рствовати подоба́ет, / освяща́ти, подвиза́ти тварь: / Бог бо есть, Единосу́щен Отцу́ и Сло́ву.
Канон воскресен. Песнь 1
Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ / фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла; / вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть, / препросла́вленный Госпо́дь, / сла́вно бо просла́вися.
Канон воскресен
Мирски́й князь Бла́же, ему́же написа́хомся, / за́поведи Твоея́ не послу́шавше, кресто́м Твои́м осуди́ся: / прирази́ся бо Ти я́ко сме́ртну: / отпаде́ же вла́сти Твоея́ держа́вою, / и немощны́й обличи́ся.
Изба́витель ро́да челове́ческаго, / и нетле́нному животу́ Нача́льник / в мир прише́л еси́: / Воскресе́нием бо Твои́м раздра́л еси́ сме́ртныя пелены́, / Еже славосло́вим вси: сла́вно бо просла́вися.
Ин канон крестовоскресен,
Си́ла немощны́х, Воскресе́ние па́дших, и нетле́ние уме́рших / был еси́, Христе́, пло́ти Твоея́ стра́стию: / я́ко просла́вися.
Уще́дри па́дший о́браз, и воскреси́ сокруше́нный, / Соде́тель Бог и Обнови́тель / умерщвле́н быв всех оживи́: / я́ко просла́вися.
Ин канон Пресвятей Богоро́дице
Невеще́ственная дре́вле ле́ствица, / и стра́нно оледене́вший путь мо́ря, / Твое́ явля́ше Рождество́, Чи́стая, / е́же пое́м вси: я́ко просла́вися.
Про́йде сквозе́ дверь непрохо́дную, / заключе́нныя утро́бы Твоея́, / пра́вды Со́лнце, Чи́стая, / и мирови возсия́: я́ко просла́вися.
Песнь 3
Ирмос: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Го́споди, / язы́ческая неплодя́щая це́рковь, / прише́ствием Твои́м, / в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.
Канон воскресен
Тварь в стра́сти Твое́й изменя́шеся, / зря́щи Тя в нище́тне о́бразе от беззако́нных поруга́ема, / основа́вшаго вся Боже́ственным манове́нием.
От пе́рсти по о́бразу мя руко́ю Твое́ю созда́л еси́: / и сокруше́нна па́ки в персть сме́ртную за грех, / Христе́ соше́д во ад, совоскреси́л еси́.
Ин канон крестовоскресен,
Иже всех вы́шши Христо́с, / ума́лися ма́лым чим, стра́стию плотско́ю, а́нгельскаго естества́.
Мертв со беззако́нными вмени́вся, / сия́я жена́м венце́м сла́вы, Христе́, / яви́лся еси́ от Воскресе́ния.
Ин канон Пресвятей Богоро́дице,
Иже вре́мене превы́шший вся́каго, / я́ко вре́менем Творе́ц, / из Тебе́, Де́во, во́лею Младе́нец созда́ся.
Чре́во простра́ннейшее небе́с воспои́м, / и́мже Ада́м на небесе́х ра́дуяся, живе́т.
Песнь 4
Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни Ангел, / но Сам, Го́споди, вопло́щься, / и спасл еси́ всего́ мя челове́ка. / Тем зову́ Ти: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Канон воскресен
Предстои́ши суди́щу я́ко суди́мь, Бо́же мой, / не вопия́ Влады́ко, суд износя́ язы́ком: / и́мже стра́стию Твое́ю, Христе́ / вселе́нней соде́лал еси́ Спасе́ние.
Стра́стию Твое́ю, Христе́, / врагу́ оскуде́ша ору́жия, / проти́вным же е́же во ад схожде́нием Твои́м, гра́ды разруши́шася, / и мучи́телева де́рзость низложе́на бысть.
Ин канон крестовоскресен,
Ви́девши на дре́ве Тя, Христе́ пригвожде́на, Де́ва, / Яже неболе́зненно Тя ро́ждшая, / ма́терски боле́зни претерпе́.
Побежде́на бысть смерть, / мертв пленя́ет а́дова врата́: / всея́дцу бо разо́ршуся, / я́же па́че естества́ вся ми дарова́шася.
Ин канон Пресвятей Богоро́дице
Се превознесе́ся Боже́ственная Гора́ до́му Госпо́дня, / превы́шше сил, Богома́терь я́вственнейше.
Зако́нов есте́ственных кроме́, / Еди́на Де́во ро́ждши влады́чествующаго тва́рию, / сподо́билася еси́ Боже́ственнаго зва́ния.
Песнь 5
Ирмос: Хода́тай Бо́гу и челове́ком был еси́, Христе́ Бо́же; / Тобо́ю, бо Влады́ко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́, / от но́щи неве́дения / приведе́ние и́мамы.
Канон воскресен
Яко ке́дры, Христе́, язы́ков шата́ние сокруши́л еси́ во́лею, Влады́ко: / я́ко изво́лил еси́ на кипари́се, и на пе́вке, и ке́дре, / пло́тию совозвыша́емь.
В ро́ве, Христе́, преиспо́днем положи́ша Тя бездыха́нна ме́ртва: / но Твое́ю я́звою забве́нныя мертвыя, и́же во гробе́х спя́щия, уя́звен / с Собо́ю воскреси́л еси́.
Ин канон крестовоскресен
Пости́ти отверги́йся Ада́м, / вкуша́ет смертоно́снаго дре́ва пе́рвый: / но сего́ грех потребля́ет, распны́йся Вторы́й.
Естество́м челове́ческим стра́стен же и сме́ртен был еси́, / Иже безстра́стный невеще́ственным Божество́м, / обезтли́вый умерщвле́нныя, Христе́, / от преиспо́дних а́довых воскреси́л еси́.
Ин канон Пресвятей Богоро́дице
Облацы весе́лия сла́дость кропи́те су́щим на земли́: / я́ко Отроча́ даде́ся, / Иже сый пре́жде век, / от Де́вы вопло́щься Бог наш.
Житию́ и пло́ти мое́й свет возсия́, / и дря́хлость греха́ разруши́: / напосле́док от Де́вы без се́мене вопло́щься Вы́шний.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: / от тли Бо́же, мя возведи́.
Канон воскресен
Яко злоде́й Пра́ведник осуди́ся / и со беззако́нными на дре́ве пригвозди́ся, / пови́нным оставле́ние Свое́ю да́руя кро́вию.
Еди́нем у́бо челове́ком, / пе́рвым Ада́мом дре́вле в мир вни́де смерть, / и Еди́нем Воскресе́ние Сы́ном Бо́жиим яви́ся.
Ин канон крестовоскресен
Блюсти́тели положи́л еси́ па́дшему, / херуви́мы дре́ва живо́тнаго, / но ви́девше Тя, две́ри отверзо́шася: / яви́лася бо еси́, путетворя́ разбо́йнику в рай.
Пуст ад и испрове́ржен бысть сме́ртию Еди́наго: / е́же бо мно́гое бога́тство сокро́виществова, / Еди́н о всех нас Христо́с истощи́л есть.
Ин канон Пресвятей Богоро́дице
Естество́ челове́ческое рабо́тающее греху́, / Влады́чице Чи́стая, Тобо́ю свобо́ду улучи́: / Твой бо Сын, я́ко а́гнец, за всех закала́ется.
Вопие́м Ти вси, и́стинней Богома́тери, / прогне́вавшыя рабы́ изба́ви: / Еди́на бо дерзнове́ние к Сы́ну и́маши.
Малая ектения, Кондак, глас 2:
Воскре́сл еси́ от гро́ба, Всеси́льне Спа́се, / и ад, ви́дев чу́до, ужасе́ся, / и ме́ртвии воста́ша; / тварь же ви́дящи сра́дуется Тебе́, / и Ада́м свесели́тся, / и мир, Спа́се мой, воспева́ет Тя при́сно.
Икос:
Ты еси́ Свет омраче́нным, / Ты еси́ Воскресе́ние всех, и Живо́т челове́ков, / и всех совоскреси́л еси́, / сме́ртную держа́ву, Спа́се, разо́рь, / и а́дова врата́ сокруши́вый, Сло́ве: / и ме́ртвии ви́девше чу́до, чудя́хуся, / и вся́ка тварь сра́дуется о Воскресе́нии Твое́м, Человеколю́бче. / Те́мже и вси сла́вим и пое́м Твое́ снизхожде́ние, / и мир, Спа́се мой, воспева́ет Тя при́сно.
Песнь 7
Ирмос: Богопроти́вное веле́ние / беззако́ннующаго мучи́теля / высо́к пла́мень вознесло́ есть; / Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, / Сый благослове́н и препросла́влен.
Канон воскресен
Не терпе́л еси́, Влады́ко, за благоутро́бие / сме́ртию челове́ка зре́ти му́чима, / но прише́л и спасл еси́ Твое́ю кро́вию, челове́к быв: / Сый благослове́н и Препросла́влен, Бог отец на́ших.
Ви́девше Тя, Христе́, оболче́на во оде́жду отмще́ния, / ужасо́шася вра́тницы а́довы: / безу́мнаго бо мучи́теля раба́, Влады́ко, прише́л еси́ уби́ти: / Сый благослове́н и Препросла́влен, Бог оте́ц на́ших.
Ин канон крестовоскресен,
Осуди́ пра́отца дре́вле во Еде́ме преслуша́ние: / но во́лею суди́мь бысть, / престу́пльшему разреша́я прегреше́ния, / Пребоже́ственный отце́в Бог, и Препросла́влен.
Спасл еси́ уя́звеннаго язы́ком, за́вистию человекоуби́йцы, / во Еде́ме во́льным угрызе́нием, / во́льною бо стра́стию исцели́л еси́, / Пребоже́ственный отце́в Бог, и Препросла́влен.
Ин канон Пресвятей Богоро́дице
Зря́ще в нощи́ у́бо Иа́ков, / я́ко в гада́нии Бо́га воплоще́нна, / из Тебе́ же све́тлостию яви́ся пою́щим: / Пребоже́ственный отце́в Бог, и Препросла́влен.
Ме́рзок и́же не пропове́дует Тя, Де́вы Сы́на, / Еди́наго от Препе́тыя Тро́ицы несумне́нною ве́рою, / и язы́ком вопия́: / Пребоже́ственный отце́в Бог, и Препросла́влен.
Песнь 8
Ирмос: Пещь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, / Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, / ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: / благослови́те вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Канон воскресен
Кро́вию Твое́ю, Христе́, / очервле́но пло́ти Твоея́ зря́ще одея́ние, / тре́петом ужаса́хуся мно́гому Твоему́ долготерпе́нию а́нгельстии чи́ни, зову́ще: / благослови́те вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Ты мое́ сме́ртное оде́ял еси́, Ще́дре, / в безсме́ртие воста́нием Твои́м. / Те́мже веселя́щеся благода́рственно воспева́ют Тя / избра́ннии лю́дие, Христе́, зову́ще Тебе́: / поже́рта бысть вои́стинну смерть побе́дою.
Ин канон крестовоскресен,
Ви́ден был еси́ на кресте́ пригвожда́емь, / Иже бога́тый в ми́лости, / во́лею погре́блся еси́: / и тридне́вно воскре́сл еси́, / и изба́вил еси́ вся челове́ки, Человеколю́бче, ве́рою пою́щия: / да пое́т Го́спода вся тварь, и превозно́сит во вся ве́ки.
Изба́вити от истле́ния, соше́д в преиспо́дняя, Сло́ве Бо́жий, / его́же созда́л еси́, Христе́, си́лою Твое́ю Боже́ственною, / и без истле́ния сотво́рь, сла́вы присносу́щныя Твоея́ прича́стника соде́лал еси́, / да пое́т, зову́щи, вся тварь, и превозно́сит Христа́ ве́ки.
Ин канон Пресвятей Богоро́дице
Ви́ден бысть на земли́ Тобо́ю, и с челове́ки поживе́, / Иже бла́гостию несравне́нный и си́лою, / Ему́же пою́ще вси ве́рнии зове́м: / осуществова́нная да пое́т Го́спода вся тварь, / и превозно́сит во вся ве́ки.
Вои́стинну Тя, Чи́стую пропове́дающе, сла́вим Богоро́дицу: / Ты бо еди́на родила́ еси́ от Тро́ицы воплоще́нна, / Ему́же со Отце́м и Ду́хом вси пое́м: / да пое́т Го́спода вся тварь, / и превозно́сит во вся ве́ки.
Таже, песнь Богородицы: Вели́чит душа́ моя́ Го́спода: с припевом: Честне́йшую херуви́м:
Песнь 9
Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щься от Де́вы, нам яви́ся, / омраче́нная просвети́ти, / собра́ти расточе́нная, / тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Канон воскресен
Яко в раи́ насажде́но на ло́бнем, Спа́се, / требога́тое дре́во Твоего́ пречи́стаго Креста́, / кро́вию и водо́ю Боже́ственною, / я́ко от исто́чника Боже́ственнаго, / ребра́ Твоего́, Христе́, напоя́емо, / живо́т нам прозябло́ есть.
Низложи́л еси́ си́льныя, распны́йся, Всеси́льне, / и е́же ни́зу лежа́щее во а́дове тверды́ни, / естество́ челове́ческое возне́с, / на Отчем посади́л еси́ престо́ле. / С Ни́мже Тебе́ гряду́щу покланя́ющеся, велича́ем.
Ин канон крестовоскресен,
Посреде́ осужде́нных, / я́ко Агнец возвы́шен был еси́, Христе́, на кресте́, / на ло́бнем копие́м в ребро́ пробода́емь, / живо́т дарова́л еси́ нам пе́рстным я́ко благ, / ве́рою чту́щим Боже́ственное Твое́ Воскресе́ние.
Иже Свое́ю сме́ртию, / сме́рти держа́ву си́лою упраздни́вшему Бо́гу / вси ве́рнии поклони́мся, / я́ко и́же от ве́ка ме́ртвыя совоскреси́, / и всем подае́т живо́т и Воскресе́ние.
Ин канон Пресвятей Богоро́дице
Жезл кре́пости даде́ся естеству́ тле́нному, / Сло́во Бо́жие во утро́бе Твое́й, Чи́стая: / и сие́ воскреси́, до а́да попо́лзшееся. / Те́мже Тя, Всечи́стая, я́ко Богоро́дицу, велича́ем.
Юже изво́лил еси́, Влады́ко, / приими́ ми́лостивно Моли́твенницу, / Ма́терь Твою́, о нас, / и Твоея́ бла́гости вся́ческая испо́лняется: / да Тя вси, я́ко Благоде́теля, велича́ем.
Ектениа малая. Таже, Свят Госпо́дь Бог наш.
На хвалитех стихиры воскресны, глас 2:
Сотвори́ти в них суд напи́сан: / сла́ва сия́бу́дет всем преподо́бным Его́.
Вся́кое дыха́ние и вся тварь / Тя сла́вит, Го́споди, / я́ко Кресто́м смерть упраздни́л еси́, / да пока́жеши лю́дем, е́же из ме́ртвых Твое́ Воскресе́ние, / я́ко Еди́н Человеколю́бец.
Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, / хвали́те Его́в утверже́нии си́лы Его́.
Да реку́т иуде́е, / ка́ко во́ини погуби́ша стрегу́щии Царя́; / почто́ бо ка́мень не сохрани́ Ка́мене жи́зни? / Или́ Погребе́ннаго да дадя́т, / или́ Воскре́сшему да покло́нятся, / глаго́люще с на́ми: / сла́ва мно́жеству щедро́т Твои́х, Спа́се наш, сла́ва Тебе́.
Хвали́те Его́на си́лах Его, / хвали́те Его́по мно́жеству вели́чествия Его́.
Ра́дуйтеся лю́дие и весели́теся, / Ангел седя́й на ка́мени гро́бнем, / той нам благовести́, рек: / Христо́с воскре́се из ме́ртвых, Спас мира, / и испо́лни вся́ческая благоуха́ния: / ра́дуйтеся лю́дие и весели́теся.
Хвали́те Его́во гла́се тру́бнем: / хвали́те Его́во псалти́ри и гу́слех.
Ангел у́бо е́же ра́дуйся, / пре́жде Твоего́ зача́тия, Го́споди, Благода́тней принесе́: / Ангел же ка́мень сла́внаго Твоего́ гро́ба / в Твое́ Воскресе́ние отвали́: / ов у́бо в печа́ли ме́сто,/ весе́лия о́бразы возвеща́я: / сей же в сме́рти ме́сто, / Влады́ку Жизнода́вца пропове́дуя нам, / те́мже вопие́м Ти: / Благоде́телю всех, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Хвали́те Его́в тимпа́не и ли́це, / хвали́те Его́во стру́нах и орга́не.
Возлия́ша ми́ра со слеза́ми на гроб Твой жены́, / и испо́лнишася ра́дости уста́ их, / внегда́ глаго́лати: воскре́се Госпо́дь.
Хвали́те Его́в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́в кимва́лех восклица́ния: / вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.
Да похва́лят язы́цы / и лю́дие Христа́ Бо́га на́шего, / во́лею нас ра́ди Крест претерпе́вшаго, / и во а́де тридне́вновавшаго: / и да покло́нятся Его́ из ме́ртвых Воскресе́нию, / Имже просвети́шася всего́ мира концы́.
Воскресни́Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́Твоя́, / не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.
Ра́спят и погребе́н был еси́, Христе́, / я́коже изво́лил еси́, / испрове́ргл еси́ смерть, / и воскре́сл еси́ во сла́ве, я́ко Бог и Влады́ка, / да́руя мирови жизнь ве́чную и ве́лию ми́лость.
Испове́мся Тебе́Го́споди всем се́рдцем мои́м, / пове́м вся чудеса́Твоя́.
О вои́стинну беззако́ннии, / печа́тавше ка́мень, бо́льших нас чуде́с сподо́бисте! / Имут ра́зум стра́жие, / днесь про́йде из гро́ба, и глаго́лаху: / рцы́те, я́ко нам спя́щим, / приидо́ша ученицы́, и украдо́ша Его́. / И кто кра́дет мертвеца́, па́че же и на́га; / Сам воскре́се самовла́стно, я́ко Бог, / оста́вль во гро́бе и погреба́тельная Своя́: / прииди́те, ви́дите, иуде́е, / ка́ко не расто́рже печа́ти, смерть попра́вый / и ро́ду челове́ческому безконе́чную жизнь да́руяй, / и ве́лию ми́лость.
Слава, И ныне, глас 2: Преблагослове́на еси́, Богоро́дице Де́во, / Вопло́щшим бо ся из Тебе́ ад плени́ся, / Ада́м воззва́ся, кля́тва потреби́ся, Ева свободи́ся, / смерть умертви́ся, и мы ожи́хом. / Тем воспева́юще вопие́м: // благослове́н Христо́с Бог, благоволи́вый та́ко, сла́ва Тебе́.