Profile: Howard C. Eglit, Professor of Law
Professor Eglit’s scholarly interests are in the areas of law and aging. He works in the fields of employment discrimination, constitutional law, and remedies. He has authored and co-authored numerous journal articles and several books, including a three-volume treatise entitled Age Discrimination (Florida University Press 2004).
Professor Eglit holds a bachelor’s degree from the University of Michigan and a law degree from the University of Chicago. Prior to joining the Chicago-Kent faculty, Professor Eglit served in several capacities, including counsel to the United States House of Representatives Judiciary Committee and legal director of the Illinois Division of the American Civil Liberties Union.
He teaches undergraduate and graduate courses in Constitutional law to students from foreign legal backgrounds. Professor Eglit was a visiting professor at the University of Chicago Law School in 2003 and at the Free University of Amsterdam in 1998. He has received fellowships from the Olin Foundation (for work on treaties and constitutional law) and the Rockefeller Foundation (for a book on the effects of globalization on American constitutional law).
Professor Eglit has served on numerous boards and chaired the Highland Park Historic Preservation Commission. He is a member of the advisory committee for the Buehler Center on Aging, McGaw Medical Center, Northwestern University. He served as general Counsel of the U.S. Senate Judiciary Committee, where he advised on constitutional issues and judicial nominations.
Reproduce the information about a research supervisor making use of the topical vocabulary.
Научный руководитель. Кто он?
Для того, чтобы не растеряться в огромном количестве информации, у каждого аспиранта есть научный руководитель – опытный педагог и ученый, который может помочь определиться с темой, выбрать методики исследования, дать советы по организации эксперимента, а возможно, порекомендовать некоторую необходимую литературу. Однако научный руководитель лишь направляет аспиранта, помогает ему сориентироваться, но не делает работу за него.
Итак, научный руководитель – это тот, кто должен осуществлять руководство научной деятельностью аспиранта с высоты своего опыта помогать ему двигаться к намеченной цели. Обычно им становится доктор наук (причем тех же наук, ученую степень на соискание которых собирается получить аспирант). Но в некоторых случаях (которых немало), им может быть и кандидат наук.
Научных руководителей может быть и два, особенно если диссертация защищается по двум специальностям, как сейчас модно. Помимо научного руководителя, у аспиранта может быть и научный консультант.
Научные руководители утверждаются Ученым Советом ВУЗа в самом начале обучения в аспирантуре вместе с темой диссертации.
Существуют два типа научных руководителей.
Первый тип наиболее удобен для аспиранта – такой научный руководитель во всем помогает своему подопечному: проверяет данные его эксперимента, помогает их интерпретировать, находит для него возможности публиковаться, правит статьи, советует, как сформулировать цель, задачи, гипотезу исследования и т.д. Аспиранту, имеющему такого научного руководителя, живется легче, но при этом от него требуется и меньше творчества. В результате такой аспирант может так и не приобрести навыков самостоятельных занятий научной работой.
Второй тип научных руководителей можно назвать ленивыми – они не удосуживаются даже почитать материалы диссертации, отделываются от своего ученика общими советами. Аспирантам с таким научным руководителем очень трудно, особенно на начальном этапе обучения, но в дальнейшем, если такому аспиранту все же удастся написать и защитить диссертацию, он будет являть собой тип сформированного научного работника.
Лучше, конечно, если ваш научный руководитель представляет собой нечто среднее между двумя крайними типами, описанными выше.
Write an essay on the topics suggested below:
· your idea of a good supervisor
· your experience working with the supervisor
Progress Questions
1. What is the educational background of your research advisor?
2. What is the field of his/her research?
3. What were the main findings in his doctoral research?
4. When did he finish his research to obtain the degree of Doctor of Sciences?
5. As an assistant professor/full professor of the BSU, is he/she invited to go to other universities in Belarus and abroad to deliver his lectures?
6. Is he/she known for his/her research only in Belarus or any other foreign countries? Which ones?
7. Does he/she often go to the international scientific conferences?
8. How many post-graduate students and future doctors of sciences are supervised today by him/her ?
9. How many scientific articles, monograph books, etc. has your research advisor published?
10. What are the main books/articles of your scientific advisor?
11. Did your scientific advisor get any prizes or awards for his/her research?
12. In what way does your research advisor assist you in your research?
13. Are you planning to publish any joint articles or take part in any conference(s) together?
14. What would you like to copy from the professional style of your advisor? What traits of his character would you like to develop in yourself?
In Focus
Describing change
Verbs | Examples |
to modify to transform to convert to fluctuate to adopt to amend | The researcher decided to modify the course of the experiment. Literacy transformed millions of people’s lives. Some European mid-sized factories are converting now to using solar power. The exchange rate between the euro and the dollar has fluctuated recently. Most employees became dependent on large corporations and had to adopt to new social environments. The company’s lawyers amended the contract to take account of new situations. |