Position interested available requirements superior requirements advertisement current interview resume application relate consider define

Dear Sir or Madam,

Your_______________ in 'The Time news' for the _______________ as a teacher sparked my interest.

Please find the details of my ________________ for the position in the enclosed and let me briefly explain how I can contribute to your department.

With over 15 years of ________________ in teaching English and French in Paris, Norwich and Inverness, I believe my qualifications would match your_______________ . In my _______________ position I manage a team whose main purpose is to find the best way to teach different languages to young pupils. My________________ and the students' parents have recognized that I have found an easy method which develops my students' skills.

I would_______________ myself as serious and dynamic, I am able to well to people and believe it is time for me to move to a university like yours in order to pursue my teaching career and to bring my best to your students.

If you are_________________ or if you have any questions I am_______________ for a recruitment____________________ . I thank you for taking the time to__________________ my résumé and I am looking forward to hearing from you soon.

Yours faithfully.

Bridget Smith.

To of under in for

I would like to apply_______________

the position_______________

If you would like to discuss this______________

more detail

I enjoy working________________

pressure

I was_________________

Charge________________

I was responsible_______________

Withreference_________________

Задание 3. Составьте сопроводительное письмо по образцу

Dear Sir or Madam

To Whom It May Concern …

I am writing to you about your advertisement.

I am writing to you to apply for the position of....

I am writing to you in reference to your advertisement.

As indicated in your advertisement…

Your advertisement in (source) for the position of (job) sparked my interest.

I have worked as a ... (/in) ….

In my current position I have worked … developed... created …

I would define myself as a …..

I believe it is time for me to move to another company / department ... like yours

I believe my qualifications would match your requirements.

I am available for an interview.

Please find my résumé enclosed.

I am sending my résumé as an attachment.

I am looking forward to hearing from you soon. / sincerely yours; yours faithfully.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задание 4. Выберитеправильныйвариант

The letter should be as friendly and informal as possible (true/false)

The CL is the same as resume (true/false)

The CL should send with your resume (true/false)

There is one of general types of cover letters (true/false)

Должен знать: Лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности.

Должен уметь: Общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности; самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

Вывод по практической работе______________________________________

ПРАКТИЧЕСКАЯ РАБОТА № 39

Тема: Формирование общего представления о рыночной экономике.

Актуализируются в работе ОК:

ОК 1. понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.

ОК 6. Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами.

ОК 7. Берет на себя ответственность за работу членов команды (подчиненных), результат выполнения заданий.

Цель: формирование навыков чтения и перевода текстов профессиональной направленности для самостоятельного определения задач профессионального и личностного развития, занятия самообразованием, осознанного планирования повышения квалификации

Информационное обеспечение:рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь И.Р. Гальперина

Материально-техническое оснащение рабочего места обучающегося:компьютер, магнитофон

Ход работы

Задание 1.

Алгоритм выполнения задания :

Глаголы при помощи предлогов могут изменять сое значение, например: «смотреть» (lookat), а стало:

• «искать» (lookfor)
• «иметь мнение» (lookupon)
• «заботиться» (lookafter)
• «простить» (lookover)
• «следить» (lookto).

Предлоги бывают:

1. Предлоги пространственные (места и направления).

Position interested available requirements superior requirements advertisement current interview resume application relate consider define - student2.ru

Position interested available requirements superior requirements advertisement current interview resume application relate consider define - student2.ru

Предлогивременные

about около (примерно, приблизительно) It’sabout 6 p.m. (Сейчас около 6 вечера)
after после Summercomesafterspring. (Лето приходит после весны)
at в Let’smeetat 10 a.m. (Встретимся в 10 утра)
during в течение She was sleeping during the whole lesson. (Она спала в течение всего урока)
for в течение He laughed for 5 minutes. (Онсмеялся 5 минут)
in через I’ll be home in 10 minutes. (Буду дома через 10 минут)
on по I usually go shopping on Fridays. (Я обычно хожу за покупками по пятницам)
till до I won’t go shopping till Sunday. (Я не пойду за покупками до воскресенья)
within в течение, за You must do it within a month. (Ты должен сделать это за месяц)

Предлоги причинные

becauseof – потому что;
onaccountof – вследствие, из-за;
thanksto – благодаря;
inaccordance with – согласно, в соответствии с.

АНГЛИЙСКИЕ ПРЕДЛОГИ И РУССКИЕ ПАДЕЖИ.Вспоминаем второй класс.

• Родительныйпадеж(кого? чего?) — предлогof
Showmetheplanof thehouse.

• Дательный падеж (кому? чему?) — предлог to
Giveittome.

• Винительный падеж (кого? что?) — без предлога
Giveme a pen.

• Творительныйпадеж (кем? чем?) — предлог with
She was cutting the letter with scissors.

• Предложный падеж (о ком? о чем?) — предлог about
Don’tspeakaboutme.

Наши рекомендации