Тема: Изучение влияния традиций Канады на формирование экономической системы этой страны.

Актуализируются в работе ОК:

ОК 3. Организовывать свою собственную деятельность, определять методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество.

ОК 4. Решать проблемы, оценивать риски и принимать решения в нестандартных ситуациях.

ОК 6. Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями.

ОК 7. Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации.

ОК 8. Ставить цели, мотивировать деятельность подчинённых, организовывать и контролировать их работу с принятием на себя ответственности за результат выполненных заданий.

ОК 9. Быть готовым к смене технологий в профессиональной деятельности.

Цель:Связать изучение данной темы с курсами географии и истории англоязычных стран. Формировать навыки общения в рамках заданной темы.Вовлечь в активную практическую деятельность. Способствовать формированию ОК 3, ОК 4, ОК 5, ОК 6, ОК 7, ОК 9.

Информационное обеспечение:рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь И.Р. Гальперина

Материально-техническое оснащение рабочего места обучающегося:компьютер, магнитофон

Ход работы

Задание 1.Алгоритм выполнения задания: прочитайте и переведите текст.

1.Canada consists of almost all of the North American continent north except Alaska. Its total area is more than 9 mln square km and it is the second largest country in the world. The Canadian Shield covers half of the country. The northern Canada has an arctic climate, with long cold winters , lasting from 8 to 11 months and short sunny summers. The populated South has a moderate climate.

2. John Cabot, an Italian sea captain, in the pay of the British, discovered Canada in 1497, five years later after Christopher Columbus discovered America. He planted a big cross on the shore and sailed home, with the news that he had reached north-east China, the land of Great Khan, and the sea was full of fish.

3. Canada is a federation of 10 provinces and 2 territories. It has a population of over 30 mln people. About three quarters of population live in town and cities in the South. The largest cities are Toronto, Montreal, Vancouver and Ottawa. The capital of Canada is Ottawa. You can see the symbol of Canada , the maple leaf, on its flag. English and French are the two official languages of Canada.

4. The country is rich in mineral resources: gas, oil, coal, gold, copper, iron, nickel, wood and water. It is one of the world's leaders in mineral exports. Its soils make Canada one of the world 's largest exporters of agricultural products. It is the second in the world in the export of wheat. Forests cover about half of Canada and give home for many animals.

5. Canada is a constitutional monarchy. Elizabeth the second , the Queen of

England is also Canada's Queen. The Queen is the Head of the state and is

represented in Canada by the Governor- general. The federal Parliament is made

up of the House of Commons and the Senate. There are 3 main political parties

represented in the House of Commons: the Liberal Party, the Progressive

Conservative Party and the New Democratic Party.

Задание 2. Алгоритмвыполнениязадания: Give titles to each part of the text

Задание 3. Алгоритмвыполнениязадания: Say if the statements are true, false or not mentioned in the text.

1. Canada occupies the South of the North American continent.

2. Canada is the largest country in the world.

3. The average population density is 2,8 per sq. km.

4. An Italian captain John Cabot discovered Canada.

5. The native people of Canada are the Eskimos.

6. The population of Canada is 30 mln people.

7. Toronto is the capital of the country.

8. The official language is English.

9. Canada has a free - enterprise economy.

10. Canada is a constitutional monarchy.

Должен знать:Лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности.

Должен уметь:Общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности; самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

Вывод по практической работе________________________________________

ПРАКТИЧЕСКАЯ РАБОТА № 15

Наши рекомендации