Тема «My pets» («Мои домашние любимцы») занятия
Лексика; Речевые образцы; Микродиалоги; Аудирование; Песни, стихи; Игры
1.
I have got a horse
It is a bear
-Have you got a cat?
-Yes, I have.
-No, I haven`t
«Pretty little pussy cat»
«Little mouse»
«A cottage»,
«A cat and a mouse»
2.
A puppy
A pig
A hen
A cock
I see a puppy
-Do you see a puppy?
-Yes, I see a puppy.
«Pretty little pussy cat»
«Teddy-Bear»
«In the wood»
3.
A chicken
A squirrel
A crocodile
A tree
I like chickens
-What do you like?
-I like dogs?
«One, one, one»
«I have a little pussy cat»
«Name the animals»
4.
A frog
A rat
A bird
A bird-house
It`s a rat
It`s a bird
-What is it?
-It`s a cat.
«One, one, one»
«This is a dog»
«Clap your hands»
«Interpreter»
Тема «Count 1-6» («Счёт 1-6») занятия
Лексика
Речевые образцы; Микродиалоги; Аудирование; Песни, стихи; Игры
1.
One, two, three, four,
five, six
I live in Tolyatti
Let`s count
-Where do you live?
-I live in Moscow
«One, one, one»
«One-a cat»
«A house»
2.
Little
Nice
What do you see?
-Hello!
-Hi!
-Where do you live?
-I live in Tolyatti
-Hello, Nick!
-Hi, Kate!
«One, one, one»
«Clap your hands»
«What is missing?»
3.
Beautiful
Floor
Round
How old are you?
-How old are you?
-I`m four. And you?
- I`m five
«10 little Indian boys»
«Pretty little pussy cat»
«Let`s count»
4.
High
A dog-house
Turn
Around
I`m five
I`m four
-Good morning
-How old are you?
-I`m five. And you?
-I`m four
«Clap your hands»
«Let`s count»
Тема « Colour» («Цвет») занятия
Лексика; Речевые образцы; Микродиалоги; Аудирование; Песни, стихи; Игры
1.
Green
Yellow
White
Black
I see a white dog.
-How are you?
-I`m fine, thanks.
-What is it?
-It`s a green frog
«Colour»
«Colour»,
«I see green»
«1,2,3-hop»,
2.
Pink
Brown
Red
Blue
This dog is white.
That dog is black.
-What colour is that dog?
-It`s a black dog.
«Spring is green»
«Spring is green»
«Огоньки»
3.
Grey
A squirrel
A tree
A cloud
I like a squirrel
-Do you like this squirrel?
-Yes, I do
« Colour »
« Spring is green »
«Catch the ball»
4.
A butterfly
Colour
The sun
The sky
I have got a cat.
I have got a black cat.
«Colour»
«I see green»
«A cat and a mouse»
Тема « A family» («Семья») занятия
Лексика
Речевые образцы; Микродиалоги; Аудирование; Песни, стихи; Игры
1.
A father
A mother
A sister
A brother
I have got a mother.
-Have you got a mother?
-Yes, I have
«My dear mother»
«I see green»
«Catch the ball»
2.
A grand father
A grand mother
A daughter
A son
A baby
It`s a father
-Who is this?
-It`s my father
«What`s your name?»
«My dear mummy»
«What do you see?»
3.
A boy
A girl
Now
How
Tell me, please
-What`s your name?
-My name is Nick.
-My name is Ann.
« How is your mother? »
« My dear mummy»
«Repeat it after me»
4.
A child
A kid
My
Show me, please
-How are you?
-O.K.
« How is your mother?»
«How is your mother?»
«Nick and Andy»
Тема « My house» («Мой дом») занятия
Лексика; Речевые образцы; Микродиалоги; Аудирование; Песни, стихи; Игры
1.
A father
A mother
A sister
A brother
I have got a mother.
-Have you got a mother?
-Yes, I have
«My dear mother»
«I see green»
«Catch the ball»
2.
A grand father
A grand mother
A daughter
A son
A baby
It`s a father
-Who is this?
-It`s my father
«What`s your name?»
«My dear mummy»
«What do you see?»
3.
A boy
A girl
Now
How
Tell me, please
-What`s your name?
-My name is Nick.
-My name is Ann.
« How is your mother? »
« My dear mummy»
«Repeat it after me»
4.
A child
A kid
My
Show me, please
-How are you?
-O.K.
« How is your mother?»
«How is your mother?»
«Nick and Andy»
Содержание изучаемого курса.
Тема «Greeting» («Приветствие»)
ЗАНЯТИЕ №1
Цель:
Ознакомить детей с речевыми структурами : «I hop-hop», «I jump-jump», «Good morning», «Good-bye!»; познакомить с правилами игры «Little frog» и поиграть в неё; прослушать песню «Good morning!»
Материал:
Маска лягушки, запись песни «Good morning!», мягкая игрушка Винни-Пух.
ЗАНЯТИЕ №2
Цель:
Закрепить речевые структуры: : «I hop-hop», «I jump-jump», «Good morning», «Hi!», «Hello!»; познакомить с новой лексикой: «Yes», «No», «I» и речевой структурой «What isyour name?»; повторить правила игры «Little frog», прослушать песенку «What is yourname?»
Материал:
Маска лягушки, запись песни «What is your name?», мягкая игрушка.
ЗАНЯТИЕ №3
Цель:
Познакомить детей с речевыми оборотами: «I am sorry», «I am glad», продолжать учить отвечать на вопрос «What is your name?», «My name is …», прослушать песенку «What isyour name?», ввести новые слова: «a rabbit, a bear»
Материал:
Мягкие игрушки, картинки с эмоциями (печальное, радостное лицо), запись песни «What is your name?», мяч.
ЗАНЯТИЕ №4
Цель:
Закрепить знание песенки «What is your name?», тренировать речевые структуры: «What isyour name?», «My name is …», закрепить слова «a rabbit», «a bear», «yes», «no», «I», познакомить с новой лексикой: «Excuse me, a mouse, a cat, he, she, we» и речевыми структурами: «Stand up!», «Sit down!».
Материал:
Картинки (кошка, мышка, кролик, медвежонок), запись песни «What is your name?»