Тема «My pets» («Мои домашние любимцы») занятия

Лексика; Речевые образцы; Микродиалоги; Аудирование; Песни, стихи; Игры

1.

I have got a horse

It is a bear

-Have you got a cat?

-Yes, I have.

-No, I haven`t

«Pretty little pussy cat»

«Little mouse»

«A cottage»,

«A cat and a mouse»

2.

A puppy

A pig

A hen

A cock

I see a puppy

-Do you see a puppy?

-Yes, I see a puppy.

«Pretty little pussy cat»

«Teddy-Bear»

«In the wood»

3.

A chicken

A squirrel

A crocodile

A tree

I like chickens

-What do you like?

-I like dogs?

«One, one, one»

«I have a little pussy cat»

«Name the animals»

4.

A frog

A rat

A bird

A bird-house

It`s a rat

It`s a bird

-What is it?

-It`s a cat.

«One, one, one»

«This is a dog»

«Clap your hands»

«Interpreter»

Тема «Count 1-6» («Счёт 1-6») занятия

Лексика

Речевые образцы; Микродиалоги; Аудирование; Песни, стихи; Игры

1.

One, two, three, four,

five, six

I live in Tolyatti

Let`s count

-Where do you live?

-I live in Moscow

«One, one, one»

«One-a cat»

«A house»

2.

Little

Nice

What do you see?

-Hello!

-Hi!

-Where do you live?

-I live in Tolyatti

-Hello, Nick!

-Hi, Kate!

«One, one, one»

«Clap your hands»

«What is missing?»

3.

Beautiful

Floor

Round

How old are you?

-How old are you?

-I`m four. And you?

- I`m five

«10 little Indian boys»

«Pretty little pussy cat»

«Let`s count»

4.

High

A dog-house

Turn

Around

I`m five

I`m four

-Good morning

-How old are you?

-I`m five. And you?

-I`m four

«Clap your hands»

«Let`s count»

Тема « Colour» («Цвет») занятия

Лексика; Речевые образцы; Микродиалоги; Аудирование; Песни, стихи; Игры

1.

Green

Yellow

White

Black

I see a white dog.

-How are you?

-I`m fine, thanks.

-What is it?

-It`s a green frog

«Colour»

«Colour»,

«I see green»

«1,2,3-hop»,

2.

Pink

Brown

Red

Blue

This dog is white.

That dog is black.

-What colour is that dog?

-It`s a black dog.

«Spring is green»

«Spring is green»

«Огоньки»

3.

Grey

A squirrel

A tree

A cloud

I like a squirrel

-Do you like this squirrel?

-Yes, I do

« Colour »

« Spring is green »

«Catch the ball»

4.

A butterfly

Colour

The sun

The sky

I have got a cat.

I have got a black cat.

«Colour»

«I see green»

«A cat and a mouse»

Тема « A family» («Семья») занятия

Лексика

Речевые образцы; Микродиалоги; Аудирование; Песни, стихи; Игры

1.

A father

A mother

A sister

A brother

I have got a mother.

-Have you got a mother?

-Yes, I have

«My dear mother»

«I see green»

«Catch the ball»

2.

A grand father

A grand mother

A daughter

A son

A baby

It`s a father

-Who is this?

-It`s my father

«What`s your name?»

«My dear mummy»

«What do you see?»

3.

A boy

A girl

Now

How

Tell me, please

-What`s your name?

-My name is Nick.

-My name is Ann.

« How is your mother? »

« My dear mummy»

«Repeat it after me»

4.

A child

A kid

My

Show me, please

-How are you?

-O.K.

« How is your mother?»

«How is your mother?»

«Nick and Andy»

Тема « My house» («Мой дом») занятия

Лексика; Речевые образцы; Микродиалоги; Аудирование; Песни, стихи; Игры

1.

A father

A mother

A sister

A brother

I have got a mother.

-Have you got a mother?

-Yes, I have

«My dear mother»

«I see green»

«Catch the ball»

2.

A grand father

A grand mother

A daughter

A son

A baby

It`s a father

-Who is this?

-It`s my father

«What`s your name?»

«My dear mummy»

«What do you see?»

3.

A boy

A girl

Now

How

Tell me, please

-What`s your name?

-My name is Nick.

-My name is Ann.

« How is your mother? »

« My dear mummy»

«Repeat it after me»

4.

A child

A kid

My

Show me, please

-How are you?

-O.K.

« How is your mother?»

«How is your mother?»

«Nick and Andy»

Содержание изучаемого курса.

Тема «Greeting» («Приветствие»)

ЗАНЯТИЕ №1

Цель:

Ознакомить детей с речевыми структурами : «I hop-hop», «I jump-jump», «Good morning», «Good-bye!»; познакомить с правилами игры «Little frog» и поиграть в неё; прослушать песню «Good morning!»

Материал:

Маска лягушки, запись песни «Good morning!», мягкая игрушка Винни-Пух.

ЗАНЯТИЕ №2

Цель:

Закрепить речевые структуры: : «I hop-hop», «I jump-jump», «Good morning», «Hi!», «Hello!»; познакомить с новой лексикой: «Yes», «No», «I» и речевой структурой «What isyour name?»; повторить правила игры «Little frog», прослушать песенку «What is yourname?»

Материал:

Маска лягушки, запись песни «What is your name?», мягкая игрушка.

ЗАНЯТИЕ №3

Цель:

Познакомить детей с речевыми оборотами: «I am sorry», «I am glad», продолжать учить отвечать на вопрос «What is your name?», «My name is …», прослушать песенку «What isyour name?», ввести новые слова: «a rabbit, a bear»

Материал:

Мягкие игрушки, картинки с эмоциями (печальное, радостное лицо), запись песни «What is your name?», мяч.

ЗАНЯТИЕ №4

Цель:

Закрепить знание песенки «What is your name?», тренировать речевые структуры: «What isyour name?», «My name is …», закрепить слова «a rabbit», «a bear», «yes», «no», «I», познакомить с новой лексикой: «Excuse me, a mouse, a cat, he, she, we» и речевыми структурами: «Stand up!», «Sit down!».

Материал:

Картинки (кошка, мышка, кролик, медвежонок), запись песни «What is your name?»

Наши рекомендации