Публикации рубрики - Другие языки. Страница: 67

На этой странице собрано около (~) 2777 публикаций, конспектов, лекций и других учебных материалов по направлению: Другие языки. Для удобства навигации можете воспользоваться навигацией внизу страницы.

Упр. 349. Переведите на английский язык, употребляя требующуюся форму инфинитива

1. Я рад, что рассказал вам эту историю. 2. Я рад, что мне рассказали эту историю. 3. Я хочл познакомить вас с этой артисткой. 4. Я хочу, чтобы меня познакомили с этой артисткой. 5. Я рад, что встретил ее на станции. 6. Я рад, что меня

Ш. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них модальный глагол и его эквивалент Переведите предложения на русский язык.

1 If you are in England you should visit the National Gallery. 2 Laws must be executed without fail. 3 Living with them he has to follow their rules. 4 Tourists are to arrive on Monday. 5. You can book airplane tickets in advance.IV. Прочитайте и устно переведите текст Перепишите и письменно переведите I, 2, и 3-й абзацы.GREAT BRITAIN1. The United

Name your greatest fears about presenting

Write these fears in the table provided. Ask yourself: Are these fears realistic? Is this really likely to happen? Address each fear by noting down ideas for overcoming it. Fears Realistic? Ideas for overcoming this fear       2. Read and translate. Dos and don’ts body language. Tips on body language. - Make eye contact: look at each person in the audience for about a second, before

Множественное число существительных

Упражнение 1 car - cars address - addresses class - classes person - people city - cities boy - boys woman - women child - children family - families university - universities Упражнение 2 bags - bag dictionaries - dictionary places - place jobs - job countries - country stamps - stamp doctors - doctor days - day students - student

Useful Phrases with Numerals

1. What shoe size are you? — I take a size 38 in shoes. 2. She is a size 12 in clothes. 3. The flat is roughly 360 square feet in size. 4. My bedroom is three metres by four. 5. She is two years older than me. 6. We were half an hour late. 7. Your flat is twice as big as ours. 8. She is a three-month-old baby. He is a twenty-year-old youth. Nick is a child of six. 9. He is doing seventy kilometres an hour. 10. He

Aufgabe 20. Beantworten Sie die Fragen. Achten Sie auf das Fragewort

1. Wo wohnt Gisela? (in, Stadtzentrum) 2. Wo steht das Bier? (in, Kühlschrank) 3. Wohin stellen wir das Bücherregal? (in, Arbeitszimmer) 4. Wo wart ihr gestern Abend? (in, Restaurant) 5. Wohin hängen wir das Bild? (über, Sofa) 6. Wo liegt der Brief? (auf, Schreibtisch) 7. Wo sind die Dokumente? (in, Schrank) 8. Wohin gehst du? (in, Büro) 9. Wohin legen wir das hässliche Geschenk?

Exercise 13. Задайте 5 вопросов по образцу: Is it a pen?

Урок 1 Рис. 1.1. Английский алфавит The first lessonЗвуки, буквы и правила чтенияТаблица 1.1. The English Alphabet – Английский алфавит (Алфавит нужно выучить наизусть!) Аа (эй) Nn (эн) Вb (би:) Oo (оу) Cc (си:) Pp (пи:) Dd (ди:) Qq (кью:) Ее (и:) Rr

Iii. 4. 3. The future perfect continuous tense

БУДУЩЕЕ СОВЕРШЁННОЕ ДЛИТЕЛЬНОЕ ВРЕМЯ The Future Perfect Continuous is used to denote: Будущее Совершённое Длительное используется, чтобы обозначить: – An action which is expected to have begun before a certain moment in the future and goes on up to that moment or into it. – Действие, которое, как

Сказуемое — центр предложения

Как уже отмечалось, сказуемое в английском предложении является фактическим центром, к которому тяготеют все члены предложения. В частности, интересно отметить фиксированное место отрицания перед сказуемым, вне зависимости от

Present perfect continuous tense

1. Поставьте глагол в скобках в Present Perfect Continuous Tense: 1. How long have you been learning English? – I (to do) it for 2 years now. 2. What has Peter been doing these two weeks? – He (to get) ready for his exam. 3. What have they been discussing all this time? – I think they (to talk) about their plans for the summer. 4. Have you been waiting for me all this time? – Yes, but

IX. Страдательный залог (Passive Voice)

Упр. 63. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на перевод глаголов в страдательном залоге. 1. The room wasn't cleaned yesterday. 2. You are always waited for. 3. The address was repeated to John several times. 4. I am sure 1 will be asked to help him. 5. English is not spoken here. 6. The work won't be done on

The greatest of a musical family

For Johann Sebastian Bach(1685 – 1750), a world famous German composer, the composer and playing of music was an art whose ‘aim and final reason should be none else but the Glory of God and the recreation of the mind’. That principle infuses not only Bach’s religious works such as the Passions, the many Cantatas, and the B-minor Mass,but also his secular music, including the Well-tempered Clavier, the Art of

He has no tent. У него нет палатки

1. Повторите спряжение глаголов –to be, -to have и перепишите предложения, вставив вместо точек эти глаголы в соответствующей форме. Переведите эти предложения: The letter … in his hands. He … a letter in his hand. We … Rousseau’s book Letters from the Hills. Our city … a new big. We

Повелительное наклонение глагола

Повелительные предложенияФорма повелительного наклонения глагола совпадает с его основной словарной формой, т.е. с той формой, в которой данный глагол встречается в словаре: take брать, бери(те);make делать, делай (те). Английское

Practice the following sentences with the words given below. Listen and repeat the sentences until you can say them fluently.

a) second: I am a second-year student. first, third, fourth, fifth b) 10 thousand: Now the number of students is 10 thousand. 75; 600; 3,400; 5,000; 8,430; 25,000 c) 632: The teaching staff consists of 632teachers. 12, 49, 84, 190, 357, 400, 920 d) sports: Many students take up sports very seriously. music, dancing, drama, IT e) 5 years: Students live there for 5 years. 1 year, 2.5 years, 4 years, all their lives

Assignment 1.7 Continue the dialogues

MISS B.: When does the last train for London leave? CLERK: Just a minute, please. It leaves at 1 p. m. MISS B.: Can I have a lower berth? C.: I am sorry, I have got only an upper berth left. Will that do? Mr. B.: We shall have to hurry if we are going to catch the train. MRS. B.: Don´t pack that book, you´ll want it in the train. MR. B.: Come along, now. Are you sure you´ve got the tickets, Helen?

Task 4. Вставьте артикль, где необходимо.

1. This is … book. It is my … book. 2. Is this your … pencil? – No, it isn’t my … pencil, it is my sister’s … pencil. 3. I have … sister. My … sister is … engineer. My sister’s … husband is … doctor. 4. I have no … car. 5. Have they got … car? – Yes, they have. Their … car is very expensive. 6. Have you got … notebook? – No, I haven’t. 7. I can see … pen on your … table,

ГЛАГОЛЫ s h o u l d w o u l d

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИХЕРСОНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ Кафедра іноземних мов Рег. № 52/310 – 25.06.08 Методичні рекомендаціїдо практичних занять з вивчення граматичних особливостей перекладу

Глава 2. Глагол «to be» в вопросительной и отрицательной форме

СодержаниеВведение Глава 1. Глагол «to be» (в настоящем, прошедшем и будущем временах)……4 Глава 2. Глагол «to be» в вопросительной и отрицательной форме…………...7 Глагол 3. Особенности использования и перевода глагола «to be»…………..10