Условным предложением называют сложноподчиненное предложение с придаточным предложением условия
В английском языке условные предложения разделяют на:
Предложения реального условия (Sentences of Real Condition)
Предложения нереального условия (Sentences of Unreal Condition)
Предложения реального условия выражают условие как реальный факт. Любое условное предложение включает в себя главное предложение и придаточное.
Придаточное предложение обычно начинается с предлога IF или WHEN и выражает обстоятельство или условие, главное же – является результатом действия или обстоятельств, описанных в придаточном.
EX: If you want something to eat, you should call room service
IF (если) выражает возможность, в то время как WHEN (когда) - уверенность.
Следует запомнить, что в предложениях реального условия в главном предложении употребляется простое будущее время (Future Simple), простое настоящее время (Present Simple) повелительное наклонение или модальный глагол. В придаточном предложении после IF /WHEN следует использовать простое настоящее время (Present Simple)
EX: I'll ask him to call when he arrives to the conference.
If you don't like the room, I can show you another one.
№1 Open the brackets
1.When the guest (to arrive), the room clerk (to check) the reservations.
2. The concierge must be able to answer about hotel's services if the guest (to enquire).
3. If you (to make) an outside call, you (to have to) dial the zip code.
4. The details of reservation are written down on a piece of paper before we (to enter) the information into the computer.
5. As soon as the guest (to make) a reservation, the clerk (to write) the details on the reservation form.
6. When a guest (to check in), the receptionist (to look) at the room rack and (to allocate) the room.
7. If you (to ask) the receptionist, she (to arrange) you a wake up call.
№ 2 Choose the right form
1. A hotel can run efficiently if it..... an organizational structure that is easy to understand.
a. creates
b. would create
2. I'm hoping to become Resident Manager when Mr. Jameson ….
a. will leave
b. leaves
3. If we …. a family hotel , we ….mind the heavy work load.
a. run, wouldn't have
b. ran, wouldn't
4. If you....on the tour, you ...see a fine examples of Italian art.
a. would come, saw
b. come, will see
5. If I ...you, I … a complaint about the poor service.
a. would be, made
b. were, would
6. If he ...newspapers everyday, he 'd know what is going on in the world.
a. reads
b. read
7. They ….money in the long run if they ….their own maintenance people.
a. would save, employed
b. saved, would employ
8. If they … better service, they ….more customers.
a. provided, would get
b. would provide, got
№ 3 Use the verbs in the correct form.
Mountain Lodge (to be) a new ski-in / ski-out luxury chalet hotel offering the ideal base for a hassle free luxury ski holiday. We (to offer) a relaxed environment for our guests combined with excellent service levels if our discerning guests (to want). We (to look) to recruit a team of staff for the winter season. If you (to be) enthusiastic and motivated to join our team you (to offer) job at our hotel. The staff (to be able) to offer the highest levels of customer service. If you (to work) hard, (to think) fast on your feet and be a team player dedicated to customer service, you (to ensure) our guests receive the very best experience from their holiday. In return we (to give) a fantastic environment to work in, and an excellent package of benefits. |
№4 Give the English equivalent
to oversee
profitability
responsible
running
essential
№ 5 Match the synonyms
1. comprehensive plan | a. doorkeeper |
2. division | b. tactful |
3. doorman | c. perfect |
4. diplomatic | d. routine |
5. tiptop | e. package plan |
6. day-to-day | f. politeness |
7. courtesy | g. department |
№6 Paraphrase.
To ensure maximum profitability
back-of-the-house
to be in charge of
reputation of the establishment
fill out necessary paperwork
keep the hotel in tiptop shape
№ 7 Fill in the gaps with necessary words.
Tracks popularity of various dishes; standards for personnel administration; assists with luggage; an assortment of services; restaurant reservations; hotel clerk; hotel general manager; bellhop; meeting and convention planner; equipment; concierge; special dishes and recipes.
If you’re looking for a job in an industry with continued job growth, here are some jobs to try your hand at:
1.( …..) Responsibilities: Directs everything involved in the operation and financial result of the property; creates (...........) and performance, service to patrons, room rates, advertising, publicity and food selection.
2.( …..) Responsibilities: Performs (….....) for hotel guests, such as guest check-in and check-out, assigning rooms and answering inquiries to hotel services.
3. (…...) Responsibilities: Escorts incoming hotel guests to rooms; (.......); offers information about available services and facilities of hotel and entertainment attractions; inspects guest's room to make sure things are satisfactory
4. (….....) Responsibilities: Plans meetings and special events of various sizes. Coordinates such logistics as budgets, speakers, entertainment, transportation, facilities, technology, (......), logistical requirements, printing, food and beverage, and other related issues.
5. (…...) Responsibilities: Assists guests with everything from making (......) to acquiring tickets to special events to helping with travel arrangements and tours of interesting places to visit.
6. Executive chef - Responsibilities: Oversees all kitchen activity, such as menu creation and staff management; utilizes food surpluses and leftovers; (........); estimates customer food consumption; tests cooked foods by tasting and smelling them; creates (......).
№ 8 Summarize in English
Персонал гостиницы – лицо любого отеля. Люди, которые работают в гостинице, формируют отношение к ней у клиента не меньше, чем интерьер или меню. В числе самых распространенных должностей, представленных в гостиницах: консьерж, портье, горничная, техник, метрдотель, повар, официант, охранник, менеджер отеля. Крупные отели в качестве постоянных сотрудников нанимают аниматоров, медиков, массажистов, крупье. Считается признаком хорошего тона для современного отеля иметь в своем штате отдельного специалиста по связям с гостями и PR-менеджера.
Отельный бизнес рассматривается как самостоятельная ветвь индустрии туризма. Поэтому вопросу обучения персонала гостиниц уделяется повышенное внимание во всем мире. Сегодня многие университеты имеют у себя специальные кафедры, которые готовят кадры для гостиничного дела. Крупные отельные сети создают в качестве своих подразделений школы обучения отельному бизнесу. Существуют сотни различных заочных программ, которые позволяют освоить навыки той или иной профессии в гостиничном бизнесе.
В наши дни эталонами образования в гостиничном бизнесе считаются швейцарская и французские школы. Среди самых именитых учреждений по подготовке персонала для отелей выделяют в первую очередь Hotel School в Лозанне, Швейцария. Спектр профессий, которым сегодня обучают в индустрии гостеприимства весьма широк: от финансистов до специалистов в области спа, рекрутинга и телефонных переговоров.
Число персонала, который занят в работе отеля, во многом зависит от статуса гостиницы. Согласно рекомендациям Всемирной туристической организации, оптимальная численность обслуживающего персонала на 10 номеров в трехзвездочной гостинице – 8 человек, в отеле 4* - 12 человек, в отеле 5 * - 20.
Что касается уровня оплаты, то здесь до сих пор единого подхода. Размер зарплаты зависит от ряда факторов: страны нахождения, принадлежности к крупной корпорации, сезонности и т.д. В отельных сетях, таких как Marriott или Hyatt, существуют программы карьерного продвижения, системы бонусов и премий. С некоторой долей определенности можно говорить об уровне зарплат руководящего звена в отелях. Если в качестве примера взять американский гостиничный рынок, то в среднем уровень оплаты работников здесь будет от 36 тысяч долларов в год для менеджера службы приема гостей до 57 тысяч долларов в год для управляющего отелем. В России же управляющий отелем может получать от полутора тысяч долларов в месяц в качестве менеджера трехзвездочного отеля до минимум 4000 USD в качестве месячного оклада менеджера отеля уровня 4-5*.
В качестве основных навыков, которыми должен обладать профессионал гостиничного бизнеса называют стрессоустойчивость, пунктуальность, владение иностранными языками, внимание к деталям. Эти требования универсальны как для руководящего состава отеля, так и для обслуживающего персонала. (http://www.city-of-hotels.ru/165/personell-hotels-ru.html)
Project Work
In small groups make a table of professions at the hotel. Talk about skilled, semi-skilled and unskilled jobs. Discuss the requirements for each position (education, job experience, qualities).
Revision