Аще не сотворит священник соединения.

Аще по забвению священническому случится, не быти соединению, и покрыет празден потирь. аще убо в входе увесть, абие на трапезе соединение сотворити должен есть, и молитву рещи, и тако литургию кончати. Аще же не внят, и литургию соверши, внегда же хотети причаститися, сие позна, должен есть соединение сотворити, и молитву рещи предложения, и изначала паки, яже от великаго входа молитвы глаголати, и призыванием Святаго Духа, точию потирь запечатлети, и прочая скончати, и тогда причаститися.

Тако аз о сем помышляю праведно быти, сотворити священнику. аще и иным изволится архиереом Христовым, сие быти ключимо. паче же великому собору, занеже не будет совершено, не приемшее молитв, и печати и призывания Святаго Духа, и в божественую кровь не преложится, и не обрящется тамо тогда. еже бо священно действоватися. и молитвы от священника и печать прияти бывает.

О рукоположении правило двадесять девятое святых апостол.

Аще кии епископ за сребреники достоинства сего приятель бысть, или презвитер, или диякон, да извержется и той, и рукоположивыи, и да отсечется общения всячески, яко же Симон волхв, от мене Петра. правило, 30-е. аще кии епископ, мирския князя поем, тех ради держатель будет церкви, да извержется, и отлучится, и сообщающииися ему вси. Толкование, от Валсамона. Сия два правила, 29, и 30-е, не точию низлагают, но и общения отсецают, иже сребреник ради, быша епископы. сиречь отлучают. или презвитеры, или дияконы. и тех иже ради княжескаго предстательства, быша епископы. благодать бо Всесвятаго Духа, продаема несть, рече.

Послание же, иже во святых Тарасия патриарха Цареградскаго, к Андрияну папе Римскому глаголет. легчайши паче есть Македония, и от него духоборец злочестивая ересь, нежели продати дерзающии, благодать Всесвятаго Духа. тии бо убо тварь, и раба, Богу и Отцу Святаго Духа буесловят, сии же своего яко же мнят [разсудити] раба Того творят си. иже бо кто нечто продает. яко владыка его продает. и купуяи, владыка быти хотяи купующаго, сребром сего стяжав ценою. прилагает же, яко сих согрешение равно есть Июде предателю, тако смышляющих. аще бо единосущен Сыну Дух есть, и единочестен, осуждается Июда, Сына продаяи на сребре. нужда есть негли и Дух Всесвятыи продающим, не менши оного казни подъяти.

Окружное же послание Генадия патриарха Цареградскаго со инеми и сие содержит. буди убо, и суть отлучени. и всякаго священническаго достоиньства чюжди, и проклятию анафеме подлежат, и даяи и приемляи, не продаемую благодать Всесвятаго Духа. и иже стяжати священьство за сребро мнит, и сие подаяти на сребре обещаваяи. аще причетник, аще людин есть. любо обличается, любо не обличается сие сотворь.

Вопросив же некто яко тридесятое правило, точию воспомяну епископа. такожде и двадесят девятое, поддияконы же не воспомяну, или четца. Вопрос. Аще презвитер кто будет, или диякон. или поддиякон, или чтец, предстательства ради князьска, или поддиякон и чтец, даянием сребра, что должно быти. Толкование. И сии извергутся, и отлучатся, от конца настоящаго правила, глаголющаго. не токмо первовиновников злу низлагати, и отлучати, но и приобщающихся им. И послание Генадиево. не точию священыя, но и людины, иже таковое злое сотвориша, проклятию подлагает.

Правило 2-е. иже в Халкидоне, собора 4-го.

Аще кто епископ, сребра ради рукоположение сотворит. и непродаваемую благодать, в продание низведет, и рукоположит на сребре. епископа. или презвитера, или диякона или иного кого, в причте счисляемых. или произведет на сребре, иконома, или екдика, или панрамоанария. или кого любозаконных причетников ради сквернаго прибытка. сие начен, и обличен быв, да приимет беду о своем степени. и рукоположенныи, ничтоже от купленаго да пользуется рукоположения, или произведения. не[?]буди чюждь достоиньства, или правления, еже на сребре получи. Аще же кто и ходатай явится, сице скверным и нелепым взятием. и сей убо аще причетник есть, своего да отпадет степене. аще ли людянин, или инок, да будет проклят.

Правило 22. шестаго собора.

На сребре рукополагаемых, или епископов. или коих любо причетников, а не по искусу, и жития изволению, изврещи повелеваем. и рукоположивших сицевыя. Правило пятое, седьмаго собора. и тех иже злата ради честь некую улучивше добродетельми чести сподобльшихся уничижают, томужде суду подлагает. Великии же Василии, к сущим под собою епископом пишет, яко еже не хиротонисати на сребреницех, со инеми и сие глаголет. Непщуют нецыи не согрешати. занеже не абие взимати, но по рукоположении. взяти же есть, еже что любо взяти. молю убо сия приходы, паче же приведения в геенну, отложити. и да некако руку осквернивше, сицевыми прияти, себе недостойных сотворити, еже совершати святыя тайны. В книзе же деянии написано. видев же Симон, яко возложением рук апостольских, дается Дух Святыи, принесе им сребро, глаголя, дадите и мне власть сию. да на него же аще возложу руце, приимет Дух Святыи. Петр же рече к нему, сребро твое с тобою да будет в погибель, яко дар Божии непщевал еси сребром стяжати и прочая. Аще кто даянием злата, епископ или причетник будет, или странноприимец, или больничарник, или правитель светлому, некоему дому, или иному некоему церковному, промыслитель служению, и давыи и приемыи, исходатайствовавыи священьства, или причта, и ввереннаго правления, да обнажится. зде добре бы было перси биюще. болезнено возопити. аще беззакония назриши Господи, Господи кто постоит. кто бо есть, иже правление светлому дому, или службу некую церковную прият, или причетник бысть, или монастырь объят без некоего даяния. аще бо всеми сими, дающими же, и приемлющими беззаконно, в последних священная правила почитаются, паче же уничижаются, кая нам спасения надежда, не отступающим всех сих общения.



Наши рекомендации