Highlighting the Best Franchise Opportunities

Inspired by the coffee-loving culture of southern Europe, the Starbucks Coffee Company has successfully brought its delicious brand of coffee to Americans all over. With an exquisite assortment of whole bean roasts and fine espresso beverages coming from the finest coffee growing regions around the world, Starbucks also boasts a selection of pastries, sweets and even coffee brewing supplies for home use. Yet at one point Starbucks was not as accessible to consumers as it is today. First started up in 1971 as a small store in a Seattle shopping center, Starbucks now, however, is one of the country's - and the world's - most popular coffee shop chains.

Surprisingly, however, it took over a decade for the business to start expanding. In fact, it was as late as 1983 that Howard Schultz, the marketing and retail director, made a trip over to Italy and discovered the potential for creating a real culture of coffee here in the United States. After running it by the owners, Schultz was able to convince them that Starbucks was the way to bring this trend to North America. Beginning by setting up a shop in the downtown area of Seattle, the number of stores soon grew to about 20 after which Shultz got together with a group of venture capitalists and was able to purchase - and change the name - of Starbucks. The company quickly expanded thanks to a series of wise business moves. These included attaining the important affiliation with Barnes and Nobles booksellers, launching well-executed mail order strategy, and a profitable IPO in 1992. Due to its success, Starbucks has become the model for a whole new type of coffee marketing and beverage culture in America. The amount of Starbucks coffee shops open today numbers just under 6,000 worldwide.

Although Starbucks does not put up franchises for sale, or even engage in sub-franchising, there are certain agreements that interested parties can seek. That's because while the company manages its stores directly, or via subsidiaries, it will also develop business relationships with other corporations, companies or groups of persons. The way it works is that this body is then allowed to build up and manage stores in the prearranged area of business.

For international endeavors, there are a select number of different models of business that Starbucks currently engages in. One of these is the joint venture scheme, in which the company affiliates itself in a mutually beneficial partnership with another organization. Inside the United States, this can be likened to the company's current relationship with Barnes and Nobles. Another type of structure employed by Starbucks is the license agreement, which gives a smaller company the right to conduct its operations, while being wholly owned by the Starbucks Coffee Company. The third way that Starbucks conducts its international operations is by direct company ownership. In this structure, Starbucks takes the role of the immediate owner and maintains an unobstructed presence in managing and developing the store sights of a particular place of business development and commerce.

Стив мадден

Описание:

Steve Madden – обувь, которая выражает неординарный стиль. Это высокие каблуки, необычные дизайнерские решения комбинации материалов и фактур. А самое главное – это комфорт и доступная цена. Оригинальные аксессуары будут притягивать восторгающие взгляды людей. С помощью торговой марки Steve Madden, Вы создаёте свой собственный, оригинальный стиль, который подчёркивает индивидуальность. Сегодня под брендом Steve Madden выпускается мужская, женская и детская обувь – премиум-обувь Steven by Steve Madden, ботинки Stacey and Steve, женская обувь Madden Girl. Также Steve Madden создает постельное белье, сумки, аксессуары и одежду.

История:

Бренд ультрамодной обуви от Steve Madden появился в 1990 году в Нью-Йорке благодаря основателю Стиву Мэддену. Имея в кармане чуть больше 1000 долларов, он сумел открыть свою собственную обувную компанию. Первой коллекцией его обуви стали ботинки на платформе, схожие со стилем рок-звезд 70-х годов. Уже к концу 90-х годов его компания была лидером в сегменте женской подростковой обуви. В 2001 году основателю компании пришлось покинуть руководящий пост в собственной фирме, поскольку он был осужден на 3 года тюремного заключения в связи с биржевыми махинациями.

Интересные факты:

Мэдден активно следит за молодыми, музыкальными талантами и поддерживает собственную лабораторию по созданию звезд – «Steve Madden Music».

Этот бренд обвиняли в копировании обуви ведущих брендов, таких как Вalenciaga, Alexander McQueen и Christian Louboutin, при этом стоимость аналогичных пар обуви составляла значительно меньшие суммы.

Обувь от Steve Madden известна своей яркостью, свежестью решений и действительно доступными ценами. Фактически, обувь от Мэддена настолько же известна, как и обувь от Маноло Бланика или Кристиана Лобутина, но в отличии от названных, Steve Madden предлагает свою за намного меньшие деньги.

Стив Мэддэн, основатель своего именного бренда Steve Madden, появился в мире нью-йоркской моды в 1990 году. С самого начала его карьера приобрела удивительный авантюристский оттенок — на счетах у будущего обувного магната было ровно 1100 долларов, которых хватило только на открытие собственной фирмы и на выпуск пробной партии необычных ботинок на платформе в стилистике рок-звезд 70-х годов. Дизайном обуви для своей марки Стив занимался сам, и прекрасное понимание рынка привело его компанию к тому, что уже в 1990-е она доминировала на рынке женской подростковой обуви. Уже к 1995 году марка Steve Madden регулярно приводилась в статьях деловой прессы как пример бренда с высочайшей приверженностью юных клиентов.

Пользуясь успехом, компания вышла со своими акциями на биржевые рынки, а в 1997 году грянул скандал, связанный с деловыми партнерами Мэддэна, которые обвинялись в махинациях с ценными бумагами. Не обошел скандал и самого Стива, который оказался причастен к биржевым махинациям. Несмотря на то, что его обувная компания не имела никакого отношения к скандалу, ее акции начали катастрофически падать — и в 2001 году Мэддэн вынужден был уйти с поста исполнительного директора своей собственной фирмы. Мэддэна приговорили к 3 с половиной годам тюремного заключения, которые он добросовестно отсидел — не прекращая, впрочем, стратегического управления фирмой, для него в структуре компании Steve Madden была даже создана отдельная должность «директора по моде».

Впрочем, саму компанию Steve Madden тоже преследовали скандалы — в первую очередь это были обвинения в плагиате. Компания охотно пользовалась идеями других обувщиков, предлагая на рынке точную копию их моделей, но по значительно более низкой цене! «Жертвами» этого подхода стали Balenciaga, Alexander McQueen и даже Christian Louboutin. Так, например,оригинальные туфли Balenciaga стоят свыше 4000 долларов, а их практически точная копия от Steve Madden — всего 100.

Сам Стив Мэддэн, комментируя судовые иски от обувных грандов, охотно заявлял, что создать качественную обувь по баснословно дорогой цене сможет каждый, а вот в том чтобы создать качественную обувь по доступной цене и есть настоящее искусство.

Впрочем, в чем тяжело заподозрить компанию Мэддэна — так это в недостатке фантазии. Так что, скорее всего, все скандалы с плагиатом — не более чем эксцентричная пиар-акция, призванная сообщить общественности, что обувь от Steve Madden — такая же, как и от Christian Louboutin, но дешевле. С этим вполне согласны все те звезды, которых регулярно замечают в обуви Steve Madden — среди них Рианна, Мадонна, Майли Сайрус, Бритни Спирс и даже Челси Клинтон.

Сегодня Steve Madden — это настоящий модный дом, выпускающий женскую, мужскую и детскую обувь. В женской коллекции выделяется еще несколько отдельных линий — это премиум-линия обуви Steven by Steve Madden, линия ботинок Stacey and Steve и подростковая линия Madden Girl, а кроме того — коллекции одежды, сумок, аксессуаров и даже постельного белья.

С момента своего появления на Лонг Айленде в 1990 году, популярность обуви Steve Madden постоянно растет. Отлично узнаваемая по своим удивительным расцветкам и фирменным «мэддэновским» платформам, эта обувь еще и отличается превосходным качеством при совсем недорогой цене. Если вы ищете действительно необычную пару обуви, которая отразит именно ваш стиль — на Steve Madden стоит обратить самое пристальное внимание.

Этой осенью фирменные магазины Steve Madden открываются и в Украине — два в Киеве и один во Львове. Как и все магазины Steve Madden во всем мире, их легко узнать по лозунгу Peace. Love. Shoes (изображаемому в виде трех разноцветных символов: зеленый мир, розовое сердце и фиолетовый босоножек) — именно так Мэддэн видит миссию своей компании.

Steave madden

Steve Madden Ltd. ( SHOO ) is a shoes and accessories company that is doing phenomenally well. Due to a clever market-testing system for new products and fashionable shoes, it is growing by upwards of 20% pa For example, revenue was up 31.8% in the second quarter. Due to this, shares are up 550% since the '09 lows. Despite this, SHOO is still only trading at 15.5x the next 12 month's earnings.

Highlighting the Best Franchise Opportunities - student2.ru

Highlighting the Best Franchise Opportunities - student2.ru

The company was built by Steve Madden; a designer who is still in charge of fashion for the company. It is publicly traded, but still a family business: Steve's brother John Madden does consulting work relating to international expansion. This is necessary, as SHOO has barely started to expand internationally. The vast majority of revenues are concentrated in the US wholesale segment.

The wholesale footwear segment is Madden's backbone, and accounts for roughly two thirds of revenue. The net margin, at 19%, is higher than the company average of 12%. 30.1% revenue growth in footwear last year was higher than the company total of 26.2% and drove approximately 70% of last year's total growth. DSW Inc. ( DSW ) is the largest custumer, and accounts for 12% of wholesale footwear revenue.

Steve Madden has also leveraged its brand into the accessories business. Although significantly smaller than wholesale footwear, the wholesale accessories segment accounts for 15.5% of revenue. It grew 40% last year due to organic growth. As a result of this explosive growth, wholesale accessories accounted for 22.4% of last year's revenue increase. Thus, Steve Madden's two wholesale segments together created over 90% of last year's revenue increase. The retail, first cost, and licensing segments were a drag on growth.

Retail provides a very valuable testing site for Steve Madden's products and accounts for one fifth of revenue, but has been a huge drag on earnings. 2010 was the first year in recent memory the segment was profitable, and even so the net margin was 40% below the company average. Not only this, retail revenue was up only 8.6% last year, 67% below the company average. The intangible value of the retail segment is the role it plays in product development. After a prototype is created for an individual shoe design, a small batch is manufactured and sold in selected Steve Madden stores. Within about a week management can then make a call as to whether or not the shoe will be successful, and progress accordingly. This mitigates fear that the company will miss a fashion trend, threatening the company. The final two segments are ancillary and together account for less than 5% of revenue.

In the first-cost segment, Steve Madden acts as an intermediary between retailers and manufacturers to help retailers buy the right shoes at a good price. In licensing, Steve Madden licenses brands from their portfolio such as Big Buddha and Betsey Johnson out for apparel and other contracts. While this segment has the potential to be highly profitable, as it is for GES , it is currently less than 1% of SHOO's business. John Madden's 2010 salary, on the other hand, did account for more than 1% of earnings.

Similar to GES and the Marcianos, SHOO is run by the Madden family and gives them many of the perks of a private, family-run business. Although John Madden is not officially an employee, and his consulting firm has no formal contract with SHOO, he was paid $1 million last year for consulting work he does related to SHOO's international expansion. This $1 million included a generous monthly travel allowance, health insurance, and then a six-figure salary on top of that. Steve Madden has a similarly indulgent pay package. SHOO's lush compensation packages are silenced by double-digit growth rates.

The final element to the analysis is a look at the technicals. SHOO's uptrend has been much faster and steadier than that of the overall market. Shares are up 550% since March of 2009, and the largest correction has been 14% (the S&P corrected 17.2% last summer). While shares are overbought on a monthly and weekly basis, it is unlikely that they will get (technically) cheap if the current growth trend continues. It makes more sense to pick up shares and place a tight stop than to wait for a serious correction. Besides, paying 15.5x earnings for a company growing at 30% is a pretty good deal.

Disclosure: I have no positions in any stocks mentioned, and no plans to initiate any positions within the next 72 hours.

Additional disclosure: I may re-enter long on a breakout to all-time highs in order to better manage risk.

Наши рекомендации