Pillar B: Strengthen capacities for public investment and promote policy learning at all levels of government.
This pillar highlights 6.________ that should be present at all levels of government to bolster conditions for effective investment and to promote continuous improvement from the strategic selection of investment to its execution and monitoring.
Pillar C: Ensure proper framework conditions for 7.________ at all levels of government.
This pillar emphasises the importance of good practices in fiscal decentralisation, public financial management, public procurement, and regulatory quality at 8._______.
Make up a dialogue between two experts in Investment policy. Discuss the peculiarities of foreign and domestic investment. Give as many arguments and examples as possible.
11. Prepare a report in the form of a presentation on one of the following topics:
1.Investment Policy Framework for Sustainable Investment.
2.Foreign direct investment.
3.Investment Policy and Globalization.
4.Investment policy drivers.
12. Fill in the table. Use the text of Ex.9 about three systematic challenges for the multi-level governance.Search the Internet for more detail, explanations, Problem solutions, and examples. Be ready to comment upon the found information.
Explanations | Examples | Problem solutions | |
1. Co-ordination challenges | |||
2. Capacity challenges | |||
3. Challenges in framework conditions |
Write the summary of the text (250 words). Use the active vocabulary of the unit.
To write a summary, use your own words to express briefly the main idea and relevant details of the piece you have read. What was it about and what did the author want to communicate?
Translate into English.
1.Движущим инструментом глобализации являются частные инвестиции.
2.Частные инвестиции выступают в качестве мощного катализатора роста.
3.Постоянная борьба с бедностью возможна только при правильной государственной политике.
4.Наиболее полным и систематическим подходом к улучшению инвестиционных условий, когда-либо созданных, являются рамочные основы инвестиционной политики.
5.Среди 12 различных областей политики, затрагивающих инвестиции есть инвестиционная политика, поощрение и стимулирование инвестиций, корпоративное управление, развитие людских ресурсов, политика поощрения ответственного ведения бизнеса и инвестиций в поддержку экологически безопасного экономического роста и т.п.
6.Рамочные основы инвестиционной политики помогают правительствам разрабатывать и проводить политические реформы для создания действительно привлекательной, надежной и конкурентной среды для внутренних и иностранных инвестиций.
7.Прямые иностранные инвестиции обычно производятся в экономике открытого типа и часто подразумевают не только капиталовложения.
8.Разные виды инвестиций оказывают разное воздействие на социально-экономическое развитие и, следовательно, по-разному работают в различных экономических условиях.
SOURCES FOR FURTHER RESEARCH
· https://www.youtube.com/watch?v=cSU3y0N60XU
· https://www.youtube.com/watch?v=lPSwfC8aruk
· https://www.youtube.com/watch?v=nX78R-JY9N8
· https://www.youtube.com/watch?v=f9izWEMat8c
UNIT 9
Ethics in Public Administration
Lead-in
Comment on the following statements. Use the expressions of agreement / disagreement/partly agreement. Work in pairs.
Asking for Agreement Don’t you think …? Don’t you agree that …? Do you agree if …? What do you think about my idea? To Express Your Opinion As far as I am concerned, ... Speaking personally, ... I dare say that ... I guess that ... I bet that .... I gather that …I am under the impression that ... It is my impression that ... Disagreeing What I object to is...I have my own thoughts about that. This argument does not hold water. I think otherwise. I don't think that's quite right. |
1. “In law a man is guilty when he violates the rights of others. In ethics he is guilty if he only thinks of doing so.” - Immanuel Kant
2.“Ethics is knowing the difference between what you have a right to do and what is right to do”- Potter Stewart
3. “The first step in the evolution of ethics is a sense of solidarity with other human beings”- Albert Schweitzer
4.“Divorced from ethics, leadership is reduced to management and politics to mere technique” - James MacGregor Burns
Topical Vocabulary
a) Study the vocabulary list. Use the words and phrases in the sentences of your own.
1. abuse (n) – злоупотребление
syn. misuse, misapplication
abuse (v) – злоупотреблять, плохо обращаться
2. accountable (adj) – ответственный
syn. responsible, liable
to be held accountable – оставаться ответственным
3. adjustment (n) – корректировка, урегулирование, приспособление
4. affirmative (adj) – положительный, утвердительный
affirmative goal – конструктивная цель
5. beneficiary (n) – тот, на кого распространяются действия
6. breach (n) – нарушение
breach of contract –нарушение контракта
breach of justice – несправедливость
breach of the peace – нарушение общественного порядка
to breach (v) – нарушать, проламывать брешь.
7. bribery (n) – взяточничество
bribe (n) – подкуп, взятка
to bribe (v) – подкупать, давать взятку
8. devolution – передача полномочий
syn. transfer, pass
9. discretion (n) – свобода действий, благоразумие, осмотрительность, осторожность,
syn. reason, caution
managerial discretion – свобода действий в управлении
10. distort (v) – искажать, извращать
syn. deform, corrupt
distortion (n) – искажение
distortion of competition – нарушение правил конкуренции
11. gain (n) – выигрыш, выгода, доход
personal gain – личная выгода
12. fairness (n) - беспристрастность, объективность, справедливость
13. first and foremost – прежде всего
14. fraud (n) – мошенничество
syn. dishonesty, cheating
15. hesitate (v) – колебаться
ant. decide, determine
hesitation (n) – нерешительность, сомнение
ant. determination, decisiveness
16. impartial (adj) - беспристрастный
17. integrity (n) – честность
syn. honesty, fairness
18. legitimacy [lɪ´dʒɪtɪməsɪ] (n) – законность, легальность
to establish legitimacy of smth. – устанавливать законность чего-либо
19. misconduct (n) – должностное преступление, плохое исполнение должностных обязанностей
misconduct (v) – плохо исполнять обязанности, нарушать дисциплину
20. notorious (adj) – хорошо известный, печально известный, пользующийся дурной славой
the notorious case – пресловутое дело, прогремевший случай
notoriously (adv) - общеизвестно
21. pose (v) – представлять собой, являться, позировать, формулировать (вопрос)
pose a threat – представлять угрозу
22. prerequisite [priː´rekwɪzɪt] (n) – предпосылка, предварительное условие
prerequisite to smth – необходимое условие для чего-либо
23. recognize (v) – признавать, отдавать себе отчет, ценить
to recognize loyalty – ценить преданность
to recognize officially – официально признать
to be recognized as an authority on the subject – быть признанным авторитетом в этом предмете
24. resist (v) – препятствовать, противиться, сопротивляться
resistance (n) – противодействие, отпор
resistant (adj) – стойкий прочный
25. returns – результаты
realized returns – достигнутые результаты
important returns in terms of smth – важные результаты с точки зрения чего-либо
26. thrive (v) – процветать, преуспевать
thrive on smb’s misfortunes – наживаться на чужих несчастьях
27. underpinning (n) –обоснование, основа
syn. justification, foundation
28. wrongdoing (n) – проступок, правонарушение, преступление
wrongdoer (n) – правонарушитель, преступник
Notes:
· Given the stakes – с учетом вышесказанного, принимая во внимание вышесказанное
b) Fill in the table. Use 5-7 words to compose stories of your own.
VERB | NOUN | ADJECTIVE | ADVERB |
legitimate | |||
misconduct | |||
recognizable | |||
notoriously | |||
impart | |||
fraud | |||
hesitative | |||
affirmatively | |||
distort |
c) Fill in the gaps using the words and word combinations from the Topical Vocabulary.
1.Is he going to_____his contract?
2.They gave an_____answer, not a negative answer.
3.She_____her friend's trust.
4.That judge refused a huge______to dismiss the charges against the wealthy defendant.
5.If anything goes wrong I will hold you personally___!
6.He later accused reporters of willful ____ and bias.
7.Students can ______ valuable experience by working on the campus radio or magazine.
8.Careers officers offer _____ advice to all pupils.
9.Doctors ______ neglect their own health and fail to seek help when they should.
10.Good self-esteem is a ______ for a happy life.
11.Officials haven’t finished counting the ______ yet.
2. a) Match idioms and their meanings.
1.to be on moral grounds 2.barefaced liar 3.bend the truth 4.black market 5.buy a lemon 6.put cards on the table 7.catch red-handed | a.buy something, especially a car, that is defective, unsatisfactory b.the illegal buying and selling of goods or currencies. c.based on what is right and wrong d.say something that is not entirely true. e.to be caught while they are doing something wrong or illegal. f.speak honestly and openly about your feelings and intentions. g.who lies easily, with a total lack of shame |
b) Fill in the gaps using idioms below:
1.That ________ stole my watch and said he'd found it!
2.The car I bought was _____. It broke down two weeks later.
3.Let's clean the air and _______.
4.Be careful of what you buy on the _______ - it's not always good quality.
5.Ok, I _______ a bit. I told him it was my natural colour, but I didn't say that my hairdresser helped me to keep it natural!
6.The police arrived as the burglar was leaving the house. He was _____.
7.We refuse to accept money from drug dealers - _________.