Cтруктура утвердительного предложения

П    
Ск  
Доп  
Об-во

       
He is reading a book now.
         

Структура отрицательного предложения

П    
Ск  
Доп  
Об-во

всп.гл. not смысл. гл.

Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru He   is not reading Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru a book   Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru now.  

Структура вопросительного предложения

ОБЩИЙ ВОПРОС

Всп. гл. П   Ост/ч Ск Доп   Об-во  
Is he reading a book now?  
               

Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru

Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru

СПЕЦИАЛЬНЫЙ ВОПРОС

(ко всем членам предложения кроме подлежащего)

Вопр. сл. Всп. гл. П   Ост/ч Ск Доп   Об-во  
What is he reading now?  
                     

Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru

СПЕЦИАЛЬНЫЙ ВОПРОС К ПОДЛЕЖАЩЕМУ

Вопр.сл. Ск Доп   Об-во  
Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru Who is reading a book now?  
           

Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru

Необходимо выучить следующие вопросительные слова:

who [hu:] – кто what [wɒt] – что whom [hu:m] – кому, кого
when [wen] – когда where [weə] – где, куда why [waɪ] – почему
how [hau] – как how many/much– сколько what kind[kaɪnd] of – какой
whose[huːz] – чей which[wɪʧ] – который how long– сколько (как долго)

V. EXERCISES

Read the transcribed words.

A. [peil], [deit], [bæn], [teip], [feit], [mæd], [sei], [seim], [fæt], [dei], [sæm], [lein], [lænd], [teim], [eim], [li:v], [bi:t], [di:d], [li:n], [mi:n], [si:t], [nais], [ðis], [ðæt], [ði:z], [ðən], [ðem], [θi:m], [feiθ], [θin], [lain], [pin], [pain], [fain], [mæn], [dent], [nain], [seim], [sæm], [bet], [bed], [dain], [did], [mei], [fit], [stail], [vet], [bei], [tilt], [fail], [feint], [i:z], [pet], [tin], [vi:l], [slip], [stei].

B. [ˈbrekfəst], [twɪn], [ˈlɪpˌstɪk], [tɔːk], [ˈɑːɡju], [ˈpɒlətɪks], [ˈlɪsn], [tʃeə], [ˈrelətɪv], [piˈænəʊ], [juːnɪˈvɜːsəti], [kəʊt], [suːp], [təˈnaɪt], [ɪɡˈzæm], [ɪɡˈnɔː], [weə], [ʃuː], [nɪt], [tʃeɪs], [ˈkæri], [ˈfʊtˌbɔːl], [kætʃ], [ˈkwaɪət], [ˈsuːtˌkeɪs], [ˈkɪtʃən], [fəʊn].

Point out the meaning of Present Continuous in each sentence.

1.Be quiet. Youare makinga lot of noise. 2. I am workingon anew detective story at the moment. 3. Sandra is studying Biology this semester. 4. Max is working hard today. 5. Your English is getting better. 6. Brian is building his own house. 7.The economic situationis getting worse. 8.These days foodis becomingmore and more expensive. 9. Tim and Bill arealways talking in class. 10. I am never visiting this place again. 11. They are moving into a new flat next week. 12.They are constantly arguing about politics. 13. Dave is taking his final exam next Friday. 14. What is Julie making for dinner this evening? 15. I am not cooking again tonight.

Make the sentences negative and interrogative.

Cтруктура утвердительного предложения - student2.ru

1. I am taking my sister to school. 2. They are going to the beach for a swim. 3. Helen is playing the piano. 4. I am reading a newspaper. 5.He is sleeping. 6.We are drinking tea. 7. You are looking tired today. 8.We are watching TV. 9. They are eating pizza. 10. My Mum is cooking dinner. 11. They are playing tennis. 12.It is raining. 13. She is driving to work. 14.Mary is studying English. 15. You are working hard today. 16. My English is getting better. 17. The world is changing.

Наши рекомендации