Условия успешного выполнения контрольного задания № 3
Для того, чтобы правильно выполнить задание 3, необходимо усвоить следующие разделы курса английского языка по рекомендованному учебнику:
1. Функции и значение слов it, that, since. Выделение отдельных членов предложения при помощи оборота it is (was). . . that (who). Заменители существительного that (those), one (ones).
2. Пассивные формы (Passive Voice) в трех временах всех групп Indefinite, Continious, Perfect.
3. Функции глаголов to be, to have, to do.
4. Инфинитив в функции подлежащего, определения, дополнения и обстоятельства цели.
5. Согласование времен. Бессоюзное подчинение.
Образец выполнения к упражнению 1
1. Many goods and services (to buy) by the government. - Many goods and services were bought by the government. Многие товары и услуги покупались правительством.Were bought - Past Indefinite, Passive Voice.
2. The form of the government of the USA (to base) on the Constitution in 1787. - The form of the government of the USA is based on the Constitution in 1787. Форма правления США основана на Конституции, принятой в 1787.
Is based - Present Indefinite, PassiveVoice.
Образец выполнения к упражнению 2
1. Paris was the centre of the fashion world, and everyone else here (to try) to copy the top French designers. - Paris was the centre of the fashion world, and everyone else here tried to copy the top French designers. Париж был центром мировой моды, и все пытались копировать модели лучших французских дизайнеров.
Tried-Past Simple, Active Voice
Образец выполнения к упражнению 3
1. Most people go down to their nearest shopping street to buy something from a “chain “ store.- Многие люди идут на ближайшую улицу оживленной торговли, чтобы купить что-нибудь в сетевом магазине.
To buy - инфинитив цели
Вариант 1
I. Перепишите следующие предложения, поставьте глагол в скобках в необходимую видовременную формую. Переведите предложения на русский язык (см. образец выполнения 1).
1. You ever (to have) any serious illness?
2. I (to listen) to you for the past half an hour, but I can’t understand what you (to speak) about.
3. The door (to unlock). She (to wonder) who (to leave) the door open.
4. When there (to be) a harvest failure, the producers' supply (to decrease).
5. When I (to be) little, my mother (to use) to feed me.
II. Перепишите следующие предложения и переведите их, учитывая разные значения слов "it, that, one, as, for".
1. It was so hot that I couldn’t sleep/
2. It's easy to be brave from a safe distance.
3. One must take part in scientific work.
4. The investigator was working in the laboratory for four hours.
5. As the Moon moves, it seems to change shape.