Viii. подведение итогов урока. рефлексия.

II. РЕЧЕВАЯ РАЗМИНКА.

T: Answer my questions, please. What date is it today?

T: What day of the week is it today?

T: What is the weather like today?

T: That’s right! Thank you.

III. ФОНЕТИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА. CONVERSATION AND PRONUNCIATION WARM-UP (10 МИНУТ)

Look at the pictures and say: What is that? and What is this?

(Pictures with animals and colors)

Ex. I p. 4 and ex. II p. 4

IV. GRAMMAR SMART. ПОВТОРЕНИЕ ВРЕМЕН PAST SIMPLE AND PRESENT SIMPLE.

T. What is the past? (учащиеся высказывают свои мнения) Today we are going to learn the Past Simple and Present Simple.

Ø Name the sputniks of Past Simple:

Yesterday

The day before yesterday

Last week

Last month

Last year

…ago

Once

Ten days ago

Last summer

Yesterday

A week ago

The day before yesterday

Last year

A month ago



Ø Let’s remember our regular verbs .

Watched

Learned

Talked

Finished

Looked

Tried

Cried

Smiled

Studied

Skated

Wanted

Collected

Painted

Needed

Ø : Let’s remember irregular verbs.

be – was/were - been

begin – began - begun

bring – brought - brought

buy – bought - bought

build – built- built

come – came - come

do – did - done

drink – drank - drunk

eat – ate - eaten

get – got - got

give – gave - given

go – went - gone

have – had - had

know – knew - known

let – let - let

make – made – made

meet – met – met

put – put- put

read – read - read

see – saw - seen

sit – sat - sat

speak – spoke - spoken

sleep – slept - slept

take -took – taken

tell – told – told

think – thought – thought

win – won – won

write – wrote – written

Ø Open the brackets in the Past Simple.

1. We (visit) our granny a week ago.

2. Last year the winter (be) cold and snowу.

3. Yesterday Mary (take) photo of his family

4. My brother (repair) his bike last summer.

5. I (play) tennis last Saturday.

6. She (wash) her face and hands.

7. I (phone) my mum a week ago.

8. I (read) the book two days ago.

9. He (do) his homework in the evening.

Физкультминутка

T: Let’s do morning exercises. Please, repeat after me and do it with me.

PP:Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Sing, sing, sing a song

Sing a song together.

Sing, sing, sing a song

Sing a song together.

Wink, wink, wink your eyes,

Wink your eyes together.

Wink, wink, wink your eyes,

Wink your eyes together.

Spin, spin, spin around,

Spin around together.

Spin, spin, spin around,

Spin around together.

Wash, wash, wash your face,

Wash your face together.

Wash, wash, wash your face,

Wash your face together.

Stamp, stamp, stamp your feet,

Stamp your feet together.

Stamp, stamp, stamp your feet,

Stamp your feet together

T. : Как образовать время Present Simple? Прежде всего, необходимо ответить на два вопроса: каков тип предложения (утвердительное, отрицательное или вопросительное), и является ли сказуемым в этом предложении основной глагол или вспомогательный глагол to be. На основе ответов и будет строиться наша схема образования времени Present Simple.

Ниже представлены случаи, в которых необходимо употреблять время Present Simple:

Как мы уже упоминали, при обычном, повторяющемся действии.

В предложениях, описывающих законы и явления природы, научные результаты, факты, аксиомы.

Выражая эмоции и чувства.

При описании бытовых ситуаций.

Пересказывая историю или анекдот (перечень событий)

Когда действие стоит в расписании независимо от нас (расписания поездов, сеансов в кинотеатре и т.д.)

Ø Переведите на английский язык:

Он занят

Его нет дома

Он читает английские книги?

Ø Составьте собственные предложения, используя данные слова, во времени Present Simple

He/car/well

She/study/hard

They/go/every day

Ø /shopping

It/often

V. ПОВТОРЕНИЕ ВОПРОСОВ: GENERAL AND ALTERNATIVE QUESTION

Общий вопрос (general question).

Это вопросительное предложение в английском языке подразумевает постановку вопроса ко всему предложению. Ответом на данный вопрос служат слова да и нет. Поэтому этот тип вопроса в английском языке еще именуют yes / no question. В данном вопросе обратный порядок слов и на первом месте вспомогательный (do, does, is и т.д.) или модальный глагол. Примеры:

Does she like knitting? – Она любит вязать?

Do you play computer games? – Ты играешь в компьютерные игры?

Is this his book? – Это его книга?

Только не забывайте, что глаголу to be в настоящем и простом прошедшем времени не требуется никаких вспомогательных глаголов:

Are you at home? – Ты дома? Или Was he at the cinema yesterday? – Он был вчера в театре?

Альтернативный вопрос (alternative question)

Задаем к любому члену предложения, однако особенностью этого вопросительного предложения является выбор между двумя предметами, лицами, качествами, действиями и т.д. В таком вопросе будет обязательно присутствовать союз или — or. Примеры:

They finished writing the article at 5 p.m. – Они закончили писать статью в 5 вечера.

Did they finish writing the article in the morning or at night? – Они закончили писать статью утром или вечером?

Did they finish writing or reading the article? – Они закончили писать или читать статью?

Ø Make a dialogue with Past and Present Simple (2-3 реплики) (general and alternative question)

VI. TIME TO READ.

Ex. IV p. 5-6

VII. TIME TO COMMUNICATE

Ex. V p. 7

VIII. ПОДВЕДЕНИЕ ИТОГОВ УРОКА. РЕФЛЕКСИЯ.

IX. ОЦЕНИВАНИЕ

X. ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ.

1. Prepare an oral (a written)story about how you spent the summer (5-6 sentences)

Наши рекомендации