Put the words into the gaps in the text

World Vegetarian Day is ____________ every year on October the 1st. It was started in the USA by the North American Vegetarian Society (NAVS). Many countries have ____________ celebrations held on different days. They all celebrate the benefits of eating a plant-____________ diet. In 1977, the NAVS said it wanted to "promote the joy, compassion and ____________ -enhancing possibilities of vegetarianism." It hoped to ____________ awareness of the ethical, environmental, health and humanitarian benefits of a vegetarian ____________. The number of people ____________ to vegetarianism is increasing every year. There are about one million new vegetarians in the United States every year. October 1st ____________ many of them celebrate their food and eat lots of it.     life turning held raise based sees similar lifestyle
Vegetarianism is when you ____________ a diet that excludes meat, fish, shellfish, and other animal products. There are several different ____________ of vegetarian. A vegan will not eat meat, poultry, fish, dairy products, eggs, honey or anything ____________ from or made by animals. Most vegetarians eat and drink dairy products and eat eggs. These are ____________ lacto-ovo vegetarians. ‘Lacto’ is the Latin word ____________ milk and ‘ovo’ means egg. Other people say they are vegetarian but they eat fish. Many people are vegetarian for ethical, health, and/or religious ____________. Scientists say we must all be vegetarian to help ____________ the Earth. There is not ____________ land for us all to be carnivores, or meat-eaters.   types reasons called enough else follow save for

Задание 2.Алгоритмвыполнениязадания:

Spell the jumbled words (from the text) correctly.


Paragraph 2
1. It was tadtser in the USA
2. lsmiiar celebrations
3. a plant-ebdsa diet
4. aseri awareness
5. people gtnriun to vegetarianism
6. abteecrle their food
Paragraph 2
7. fllwoo a diet
8. elvsrea different types
9. dairy tsocprud
10. ganytinh else
11. health, and/or religious seonras
12. meat-eraste

Задание3.Алгоритмвыполнениязадания:

Put the words back into the correct order.

1. October on year every Held 1st the.
2. days Similar held different celebrations on.
3. of vegetarian benefits a lifestyle Humanitarian.
4. The vegetarianism to turning people of number.
5. them of Many it of lots eat and food their celebrate.
6. Follow diet excludes a that meat.
7. vegetarian of types different several are There.
8. eat vegetarians Most products dairy drink and.
9. but fish say vegetarian eat People are they they.
10. us not all enough land There for is.

Задание4.Алгоритмвыполнениязадания:

Match the following phrases from the article.

Paragraph 1

1. held every year on a. plant-based diet
Many countries have similar b. lifestyle
3. the benefits of eating a c. of vegetarianism
4. life-enhancing possibilities d. October the 1st
5. a vegetarian e. to vegetarianism
6. people turning f. celebrations

Paragraph 2

1. follow a diet that a. products
different types b. be carnivores
3. eat and drink dairy c. the Earth
4. ‘Lacto’ is the Latin word d. excludes meat
5. help save e. of vegetarian
6. enough land for us all to f. for milk

Должен знать: лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности.

Должен уметь: общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности; самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

Вывод по практической работе: __________________

ПРАКТИЧЕСКАЯ РАБОТА № 25

Тема:Изучение названий напитков при помощи аудио-визуального сопровождения.

Актуализируются в работе ОК:

ОК 3.Принимает решение в стандартных и нестандартных ситуациях и несет за них ответственность.

ОК 4.Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК 5.Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.

ОК 6.Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами

Цель:Изучение алкогольных и безалкогольных напитков, а так же влияния алкоголя на человека.

Информационное обеспечение:рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь И.Р. Гальперина

Материально-техническое оснащение рабочего места обучающегося:компьютер, магнитофон

Ходработы

Задание 1. Алгоритм выполнения задания:

Прочитайте и переведите текст

BEVERAGESANDDRINKS

Put the words into the gaps in the text - student2.ru Coffee is one of the most popular beverages of the world. It is made from a berry grown in tropical climates and shipped to the country green.

There are, in general, three methods of preparing coffee boiling, and the drip method.

1) The ground coffee is treated with either cold or hot water brought slowly to boiling point or held just below this, and then allowed to stand In order to settle out the grounds.

2) The heated water is carried up and deposited on the coffee grounds which are held in a sieve.

Probably one of the greatest essentials in making of good coffee is a clean pot.

The coffee should not stand long before .serving.

The desirable features of lea arc less standardized than those of coffee. Sonic like it black, some like green, some with cream, some with lemon.

Tea is made from the leaves of teabush which is indigenous to the Orient, There are many factors which Influence (he quality of the tea as purchased.

The younger the leaves the better the tea, Some of the poorer teas are made from the older leaves or even stems

Cocoa and chocolateAs beverages made from them are generally made with milk they are much more nutritious than the other beverages.

Cocoa and chocolateare made from the bean or seed of a tree which grows In tropical countries Cocoa beans vary in quality according to the place where they are grown. In the manufacture of cocoa or chocolateproducts the roasting and blending of the different varieties are important factors

Drinks may be classified into soft drinks which contain no spiritussuch as lemonades (Coke, Pepsi, etc.) and strong ones (these contain some part of alcohol).

Whisky, gin, beer are considered as alcoholic drinks. Whisky originated in Ireland, then spread to Scotland. There are two sorts of whisky-malt whisky, made from malted barley only, and the lighter grain whisky produced from non-malted barley with an added mixture of maize or rye. The most famous whiskies are: Scotch, Irish, i 'anadian and Bourbon. You may drink Whisky either neat or diluted with water or any other Soft drink.

Beer has long remained the most popular "long drink" with Britishpeople.

Cider is the English wine. It has been a favourite drink in Kugland for more than a thousand years. Cider is made from apples. This is not as much as beer but cider is becoming more popular all the lime, and a lot of it is sold in other countries. There is an old English saying: "An apple a day keeps the doctor away". We can say: "An apple a day keeps the doctor away, and a cider each night keeps him out of sight."

Задание2.Алгоритмвыполнениязадания:

Переведите слова и выражения:

treatment -

Cor this reason -

percolating -

Put the words into the gaps in the text - student2.ru coffee ground -

in order to

sieve -

brew (n) -

brew (v) -

Put the words into the gaps in the text - student2.ru indigenous to the -

orient

Put the words into the gaps in the text - student2.ru purchase (v) -

stems -

Put the words into the gaps in the text - student2.ru astringent -

nutritious -

blend (n) -

blend (v) -

shell

Put the words into the gaps in the text - student2.ru germ -

by-product

cocoa nibs

plain -

malt -

barley whisky -

grain whisky -

ale

pale ale -

mild ale

stout

rank (v) -

Put the words into the gaps in the text - student2.ru Задание 3. Алгоритм выполнения задания:

Whatsortsоcoffeedoyouknow? Which is your favorite?

2. Put the words into the gaps in the text - student2.ru What methods of preparing coffee do you know? Which do you use more frequently?

3. What is the difference between black and green tea?

4. What are the peculiarities of preparing such beverages as cocoa and chocolate?

5. How do we usually classify drinks?

6. What sorts of whisky and beer do you know?

7. What is cider made of?

Vocabulary

Brewski — It is slang word used for cold beer.


Pitcher / Pint — Pitcher is a large jug of beer, whereas a pint is a small bottle of beer.


Heavy Drinker - A person who drinks a lot of liquor


Aperitif- a small drink of alcoholic liquor taken to stimulate the appetite before a meal.

It helps develop a good appetite.


Cocktails and Mocktails - Cocktails is a mixed alcoholic drink that requires mixing either with one type of alcohol with juices, soft drink and other fruits juices or mixing multiple alcoholic drinks with juices or ice tea.

Mocktail is any mixed drink that does not have alcohol.

The name mock tail is derived the word 'mock' meaning to "imitate or mimic" referring to mock tails imitating a cocktail as it seems very similar to a cocktail but does not have alcohol or any other spirits.


On the rocks- Whisky served undiluted with ice cubes.


Neat— neat is to drink alcohol straight up without diluting with any juice or beverage.


Shot — Alcohol served undiluted in small glasses.

Задание 4. Алгоритм выполнения задания:

Factor Myth Quiz

1. Girls can’t “keep up” when it comes to drinking alcohol.

2. I’m in control when I’m drunk.

3. If someone passes out from drinking, it’s OK to let him or

her sleep it off.

4. One or two drinks will affect a person’s driving ability.

5. As long as you’re eating while you’re drinking, you won’t get drunk.

6. Drinking coffee or taking a cold shower reduces intoxication.

7. Your mood plays an important role in the way alcohol affects you.

8. I’m more appealing to others when I’ve been drinking.

9. A person who has a drinking problem cannot function without

alcohol.

10. Drinking can make you feel invincible.

Задание 5. Алгоритм выполнения задания:

Составьте диалог по образцу:

Student A: Don’t you remember what you said to me?

Student B: Not really, but I think I was out of line.

Student A: Ya, that would be a good guess.

Student B: Did I lie to you?

Student A: Not exactly. But you didn’t have to be brutally honest.

Student B: So I told you the truth?

Student A: It’s not about whether you were honest or not.

If you don’t want to be my friend, why don’t you just say so!

Student B: Why wouldn’t I want to be your friend?

Student A: Well, it sure didn’t seem like you wanted to be my friend

at the party.

Должен знать: лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности.

Должен уметь: общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности; самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

Вывод по практической работе: __________________

ПРАКТИЧЕСКАЯ РАБОТА № 26

Тема:Виды напитков. Энергетические напитки.

Актуализируются в работе ОК:

ОК 3.Принимает решение в стандартных и нестандартных ситуациях и несет за них ответственность.

ОК 4.Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК 5.Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.

ОК 6.Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами

Цель:Изучение новой профессиональной лексики, а так же влияния энергетических напитков на организм человека.

Информационное обеспечение:рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь И.Р. Гальперина

Материально-техническое оснащение рабочего места обучающегося:компьютер, магнитофон

Ходработы

Задание1.Алгоритмвыполнениязадания:

Прочитайте текст, подставьте подходящие слова

Energy drinks (1) ____________ full of caffeine may be harmful for children. That’s the conclusion of a new report from the University of Miami. Study author Judith Schaechter said (2) ____________ drinks like Red Bull and Monster Energy have no health benefits. Many of the ingredients used to make them are not (3) ____________. Dr. Schaechter warned that children with conditions such as diabetes, mood (4) ____________ and heart, kidney or liver diseases may have negative reactions to the drinks and could (5) ____________ die after drinking them. Report co-author Steven Lipshultz said: “Pediatricians need to be (6) ____________ of the possible effects of energy drinks.” He (7) ____________ that: “Toxicity surveillance should be improved and regulations of…sales…should be (8) ____________ on appropriate research assessing energy drink safety.”   swings based popular aware packed even advised regulated
Nearly a (9) ____________ of American children between the ages of 12 to 14 regularly buy these (10) ____________. Sales are steadily rising in the U.S. from $6.5 billion in 2008 to $6.9 billion in 2009. Sales for 2010 are expected to be (11) ____________ higher. American teens say the drinks help them at school. Tracy Wong, 18, said she needs them because, “it (12) ____________ my system full of caffeine. That's why I have energy. Caffeine energizes you and (13) ____________ you awake." A Red Bull spokesman said: “Red Bull Energy Drink is available in over 160 countries because (14) ____________ authorities across the world have concluded that [it] is (15) ____________ to consume.” However, it is banned in Germany and Taiwan for containing minute (16) ____________ of cocaine.   health much beverages traces keeps third safe pumps

Задание1.Алгоритмвыполнениязадания:

Are these things beneficial of detrimental to children? Complete this table with your partner(s). Change partners and share what you wrote. Change and share again.

  Beneficial things Detrimental things
Energy drinks    
Video games    
Fast food    
Following fashion    
TV    
Mobile phones    

Задание 2.Алгоритм выполнения задания:

BEVERAGES:Rank these drinks and share your rankings with your partner. Put your favourite at the top. Change partners and share your rankings again.

  • Red Bull
  • milk
  • coffee
  • water
  • wine
  • orange juice
  • Coca Cola
  • beer

Задание 3.Алгоритм выполнения задания:

CAFFEINE:Spend one minute writing down all of the different words you associate with the word ‘caffeine’.

Задание 4.Алгоритм выполнения задания:

Readtheheadline. Guess if a-h below are true (T) or false (F).

a. Energy drinks are definitely harmful to children. T / F
b. The drinks Red Bull and Monster Energy have several health benefits. T / F
c. A doctor says energy drinks can actually kill children. T / F
d. Another doctor says these drinks should be monitored for poisons. T / F
e. Around a half of U.S. pre-teens consume caffeine-filled energy drinks. T / F
f. Sales of the drinks in the U.S. have fallen over the past two years. T / F
g. A Red Bull spokesperson agreed there were safety concerns. T / F
h. Red Bull is banned in a few nations because of tiny amounts of cocaine. T / F

Задание5.Алгоритмвыполнениязадания:

Match the following synonyms from the article.

1. packed a. monitoring
regulated b. crammed
3. conditions c. drink
4. surveillance d. drinks
5. appropriate e. pushes
6. beverages f. controlled
7. pumps g. tiny
8. concluded h. illnesses
9. consumeя i. determined
10. minute (adj) j. suitable

Задание 6.Алгоритм выполнения задания:

PHRASE MATCH: (Sometimes more than one choice is possible.)

1. drinks packed full a. in the U.S.
the ingredients used to b. swings
3. mood c. full of caffeine
4. may have negative reactions d. research
5. based on appropriate e. cocaine
6. Sales are steadily rising f. of caffeine
7. Sales for 2010 are expected to g. make them
8. it pumps my system h. authorities
9. health i. to the drinks
10. containing minute traces of j. be much higher

Должен знать: лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности.

Должен уметь: общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности; самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

Вывод по практической работе: ______________________________________________________________________

ПРАКТИЧЕСКАЯ РАБОТА № 27

Тема:Предложение блюд на завтрак при помощи моделирования ситуации в ресторане.

Актуализируются в работе ОК:

ОК 1.понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.

ОК 4.Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК 6.Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами

ОК 8.Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации.

Цель:Формирование навыков разговорной речи при помощи изученной лексики на тему: «Завтрак».

Информационное обеспечение:рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь И.Р. Гальперина

Материально-техническое оснащение рабочего места обучающегося:компьютер, магнитофон

Ходработы

Задание 1.Алгоритм выполнения задания:

Переведитеновыеслова:

Pine apple in light syrup

oatmeal

mashed potatoes

low-fat yogurt

hash browns

breakfast burrito

with eggs and bacon

apple

bagel

Задание 2.Алгоритм выполнения задания:

Прочитайте и переведите диалог. Составьте диалог по примеру.

Stepan: Goodmorning!
Lucia: Morning, Stepan!
Stepan: Where is everybody?
Lucia: Ah, here’s Akiro. Morning! The Youngs are at work.
Akiro: Yes, they get up at six-thirty, and Mr Young leaves at quarter past seven.
Lucia: He works for a bank in the City and he often gets back late.
Akiro: He lives in his office!
Stepan: And Mrs Young?
Lucia: She goes ten minutes later. She teaches at a prima­ry school.
Akiro: Then we have our breakfast.
Lucia: And we leave at twenty past eight.
Akiro: I always have lunch in town at midday and Lucia has a snack at the school in the afternoon.
Lucia: And we usually come back for our supper in the evening,
Akiro: Yes, we have dinner with the family.
Stepan: The family?
Lucia: Mr and Mrs Young and Rover — that’s their dog. They normally have their evening meal at half past seven.
Akiro: Lucia sometimes does the cooking.
Lucia: It’s good, because we speak English with English people.
Stepan: And with an English dog!
Akiro: Yes, its English is very good!
Lucia: Cornflakes or muesli, Stepan?
Stepan: Muesli, please. I love muesli in the morning.
Akiro: You’re in England now, Stepan. Have the cornflakes.
Stepan: Okay. After all, this is my first English breakfast. I like egg and bacon, too

__________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________

Задание 3.Алгоритм выполнения задания:

Ответьте на вопросы:

1.When you wake up in the morning, what are the first things you do? Do you feel

hungry when you wake up? Why do you think your body wants you to eat in the

morning?

2.What do you usually eat for breakfast? Which breakfast foods are good for you?

Which breakfast foods should you only eat a little of?

3.People sometimes skip breakfast because they don’t have enough time in the

morning. What are some things you can do to make sure you have time to eat a

healthy breakfast every morning?

4.Describe your favorite breakfast(s).

Задание4.Алгоритмвыполнениязадания:

Is this food a good food or bed food for breakfast? Look at the picture and the word, and then mark an “X” inthecorrectcolumn

  good bed
bagel    
apple    
breakfast burrito with eggs and bacon    
Hashbrowns    
low-fatyogurt    
Mashedpotatoes    
Oatmeal    
Pineapplein Lightsyrup    

Задание 5.Алгоритм выполнения задания:

Прочитайте и переведите текст, напишите факты, которые Вы знаете :

Breakfast is one of the most important meals of the day. The word breakfast

comes from ‘breaking the fast’ – meaning it’s the first meal you have after not

eating (fasting) while you’re asleep.

Должен знать: лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности.

Должен уметь: общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности; самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

Вывод по практической работе: ______________________________________________________________________

ПРАКТИЧЕСКАЯ РАБОТА № 28

Тема:Изучение и предложение блюд на обед при помощи моделирования ситуации в ресторане.

Актуализируются в работе ОК:

ОК 3.Принимает решение в стандартных и нестандартных ситуациях и несет за них ответственность.

ОК 4.Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК 5.Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.

ОК 6.Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами

Цель:Формирование навыков разговорной речи при помощи изученной лексики предложения блюд на обед при помощи конструкцииwouldrather.

Информационное обеспечение:рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь И.Р. Гальперина

Материально-техническое оснащение рабочего места обучающегося:компьютер, магнитофон

Ходработы

Новая лексика:

reservation - If you call to get a reservation, you won't have to wait for a table at the restaurant.  
booked - Sorry, we have no more rooms available. We're booked.  
specials - Always ask for specials. They're usually the best dishes at a restaurant.  
on tap - We only have Coors on tap, but we have a variety of bottled beer.  
check - Excuse me, can we have the check, please?   Задание 1.Алгоритм выполнения задания: Прочитайте и переведите диалог: Thomas: Hello Jane, I am so glad you could make our appointment. Jane: It is nice to have a lunch meeting from time to time, it helps discussing business in an informal comfortable manner. Thomas: Wow, the restaurant is really busy today, don't you think? Jane: Yes. There seems to be a party going on over there. Waiter: Good evening. Here is the menu. Would you like a drink while you take time choosing from the menu? Thomas: Yes, may we get a bottle of white wine please? Waiter: Ah but of course Sir. Just a moment please! Waiter: Is the wine okay for you madame, sir? Jane: Yes it's perfect! Thomas: Yes, very good! Waiter: Are you ready to make your order now? Thomas: Yes, please. May I have a bowl of tomato basil soup for starters and fillet mignon for the main course, with a side portion of mashed potatoes. Can you cook the meat medium rare please? Waiter: And for you madame? Jane: Do you have any vegetarian options? Waiter: Certainly. We have several vegetarian options on page 4 of the menu madame. Jane: Thank you. I would like to order a small Ceasar salad and a vegetarian pizza please. Waiter: There you go: for sir a bowl of tomato basil soup and medium rare fillet mignon, with a side order of mashed potatoes and for madame - a small Ceasar salad and a vegetarian pizza. Bonappetit! JaneandThomas: Thankyouverymuch!  
Would rather с глаголом в неопределённой форме без частицы to употребляется для выражения предпочтения.  
Would you like coffee? I'd rather have tea than coffee. He хотите ли вы кофе? Я бы лучше выпила чаю, чем кофе.  
Если из контекста ясно, в чём заключается ваш выбор, не обязательно уточнять, от чего вы отказываетесь.  
Would you like chicken? I'd rather have beef than chicken. I'drather havebeef. Не хотите ли вы курицу? Я бы предпочла говядину курице. Я бы предпочла говядину.  
Выражение would rather not объясняет то, чего вы предпочли бы не делать.  
I'd rather not talk about it. I'd rather not eat in this restaurant.   Мне бы не хотелось об этом говорить. Мне бы не хотелось есть в этом ресторане.  
Приведём ещё несколько примеров.  
Does she want to leave now? She'd rather stay. Will you call him now? I'd rather not call him at all. Should I ask for the check now? I'd rather you ask for the check later.    
       

Задание 2.Алгоритм выполнения задания:

Ответьте на вопросы, употребляя wouldrather и слова в скобках:

Would you like some wine? (beer)

Would you like me to call you tomorrow? (tonight)

Do you want to eat at home? (not at all)

Should we go now? (wait)

Do you want to discuss this now? (notatall)

Задание 3.Алгоритм выполнения задания:

Поставьте глаголы в нужную форму и переведите предложения

1. We would rather you________ (allow) us to stay than _________ (show) where the nearest hotel is.

2. He would rather________ (save) up than__________ (spend) all his money.

3. We would rather__________ (read) the article now by ourselves than__________ (listen) to your retelling.

4. They would rather she__________ (make) her own mistakes in her test tomorrow than __________ (do) the work for her.

5. They would rather I__________ (shovel) the snow on my own, than__________ (help) me.

6. She would rather__________ (make) her own exercises than__________ (use) the ones that are wrongly made.

7. The boy would rather his teacher__________ (give) him a bad mark than__________ (flatter) to her all along.

8. My mother would prefer__________ (send) me to study abroad rather than__________ (waste) my time on inferior education.

9. The students would rather (study) the same thing over and over again than__________ (get) bad marks in their tests.

10. The pilot would rather the terrorists __________ (get) what they demanded than__________ (threaten) the passengers.

Должен знать: лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности.

Должен уметь: общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности; самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

Вывод по практической работе: ______________________________________________________________________

ПРАКТИЧЕСКАЯ РАБОТА № 29

Тема:Изучение и предложение блюд на ужин при помощи моделирования ситуации в ресторане.

Актуализируются в работе ОК:

ОК 3.Принимает решение в стандартных и нестандартных ситуациях и несет за них ответственность.

ОК 4.Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК 5.Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.

ОК 6.Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами

Цель:Формирование навыков разговорной речи при помощи изученной лексики предложения блюд на ужин.

Информационное обеспечение:рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь И.Р. Гальперина

Материально-техническое оснащение рабочего места обучающегося:компьютер, магнитофон

Ход работы

Задание 1.Алгоритм выполнения задания:

Прочитайте, спишите и переведите текст.

Meals.

Tea is the third meal of the day. It is between 4 or 5 o’clock, the so-called 5 o’clock tea. On the table there is tea, milk or cream, sugar, bread and butter, cakes and jam. Friends and visitors are often present at tea.

Dinner is the fourth meal of the day. The usual time is about 7 o’clock, and all the members of the family sit down together. Dinner usually consists of soup, fish or meat with vegetables-potatoes, green beans, carrot and cabbage, sweet pudding, fruit salad, ice-cream or cheese and biscuits. Then after a talk they have black or white coffee. This is the order of meals among English families. But greater part of the people in the towns, and nearly all country-people, have dinner in the middle of the day instead of lunch. They have tea a little later- between 5 and 6 o’clock, and then in the evening, before going to bed, they have supper. So the four meals of the day are breakfast, dinner, tea, supper; or breakfast, lunch, tea, dinner.

Задание 2.Алгоритм выполнения задания:

Составьте словарь незнакомых слов и терминов из текста.

Задание 3.Алгоритм выполнения задания:

Составьте предложения из данных слов.

1. Like, I, black, coffee.

2. Consists, meat, dinner, fish, usually, of, soup, and.

3. Meals, supper, four, tea, the, breakfast, of, are, day, dinner, the.

4. People, some, to, like, drink, tea.

Задание4.Алгоритмвыполнениязадания:

Вставьтепропущенныепредлоги (after, to, of, at, on, with, in).

1. Tea is the third meal … the day.

2. I like coffee … sandwiches.

3. There is tea, milk or cream, sugar … the table.

4. Friends are often present … tea.

5. We came … Moscow last week.

6. Then … a talk we have black or white coffee.

Задание 5.Алгоритм выполнения задания:

Выберите правильный модальный глагол.

1. You … have bread and butter, milk or cream, sugar.

a) must b) can c) may

2. The managers of our Trade Company … know foreign languages.

a) need b) must c) can

Задание 6.Алгоритм выполнения задания:

Выберите правильную видовременную форму сказуемого.

Englishmen … porridge with milk and salt or sugar.

a) liked b) like c) will like

Задание 7.Алгоритм выполнения задания:

Ответьте на вопросы.

1. What is your name?

2. How old are you?

3. Do you work and study at the same time?

4. Where do you study?

5. Where is your college situated?

6. What department do you study at?

7. What subjects do you study in your first year?

8. What foreign languages do you study?

9. How many times a year do you have your exams?

10. How long have you been learning English?

Задание 8.Алгоритм выполнения задания:

Переведите предложения на английский язык.

1. Меня зовут Светлана.

2. Я учусь в колледже торговли, экономики и сервиса.

3. Я работаю технологом.

4. Наш ресторан расположен в центре города.

5. Я учусь на технологическом отделении.

6. Я изучаю экономику, менеджмент, технологию и др.

7. Я учу английский язык.

8. Когда я закончу колледж, я мечтаю стать директором ресторана.

Задание 9.Алгоритм выполнения задания:

Напишите предложения, употребив нужную форму глагола.

1. (Was, were) the General Director in his office yesterday?

2. We (visit, visited) their shop the day before yesterday.

3. They (make, made) an appointment with the American firm last week.

4. He (goes, went) to the plants to see new models of equipment.

5. Did you (work, worked) at an office two years ago?

Задание 10.Алгоритм выполнения задания:

НайдитеPastIndefiniteиPastParticipleследующихглаголовинапишите их в три столбика.

Be – was – been

Can - … - …

Discuss - … - …

Dream - … - …

Receive - … - …

Read - … - …

Buy - … - …

Sell - … - …

Produce - … - …

Find - … - …

Have - … - …

Write - … - …

Должен знать: лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности.

Должен уметь: общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности; самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

Вывод по практической работе: __________________

ПРАКТИЧЕСКАЯ РАБОТА № 30

Тема:Изучение здорового рациона приема пищи. Формирование навыков разговорной речи при помощи изученной лексики.

Актуализируются в работе ОК:

ОК 3.Принимает решение в стандартных и нестандартных ситуациях и несет за них ответственность.

ОК 4.Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК 5.Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.

ОК 6.Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами

Цель:Формирование навыков разговорной речи при помощи изученной лексики.

Информационное обеспечение:рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь И.Р. Гальперина

Материально-техническое оснащение рабочего места обучающегося:компьютер, магнитофон

Ходработы

Задание 1.Алгоритм выполнения задания:

Прочитайте текст, выпишите из текста незнакомые слова, составьте словарь, переведите текст.

Three-four meals a day - breakfast, lunch, dinner and supper (or late tea)-are enough for most people. The meals should be varied, well cooked and attractive to look at-otherwise, however good they are, no one will want to eat them. Fresh food is better than tinned food and freshly cooked food is better than food that has been left in the oven or reheated after having become cold. Milk and butter (or margarine) are needed every day, with meat or fish or eggs (note or, not and). Fresh green vegetables or fruit are also needed even' day. Every growing person, which means everyone up to the age of 20, should drink at least a pint of milk daily.

It is best not to eat last thing at night and not to swim or take a bath just after a meal. In order to give the digestive system time to get to work on food, it is always a good thing to pause for thought - and digestion.

A point to remember is that most people eat too much sugar, as they are fond of sweets, cakes and pastry. Too much meat can also be harmful. In the 18th century people ate meat for breakfast, lunch, tea, dinner and supper and they died early of various diseases.

The most important rule is moderation - eating neither too much nor too little.

Задание 2.Алгоритм выполнения задания:

Переведите на русский язык названия следующих продуктов и блюд:

celery snail

spinach whole milk

spring onions yoghurt

tomatoes well-boiled egg

lemon rice serial

blue berry tomato and cucumber salad

water-melon roast saddle of lamb

pistachio nut fancy game dish

turkey sprats in oil

pike fried salmon fillet in white wine

ground pepper shrimp

Swede baked milk

beets scrambled eggs

onions cornflakes

orange eggplant with garlic sauce

cherries beef with mushrooms

partridge berry boneless chicken with vegetables

earth nut fish assorty

duck smoked trout

sheat-fish grapefruitjuice

Задание3.Алгоритм выполнения задания:

Переведите следующие диалоги на английский язык:

- Здравствуйте, господин Блэйк, пришел с Вами попрощаться.

- Добрый день, господин Иванов, Вы уезжаете?

- Да, возвращаюсь домой. Я закончил свою работу здесь.

- Как жаль, Вы нам очень понравились.

- Спасибо, Вы очень добры. Всего хорошего.

- Передайте привет Вашей жене.

- Спасибо, передам. До свидания.

Задание 4.Алгоритм выполнения задания:

Переведите следующую пословицу:

Fitasafiddle.

Health is better than wealth.

Должен знать: лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности.

Должен уметь: общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности; самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

Вывод по практической работе: __________________

ПРАКТИЧЕСКАЯ РАБОТА № 31

Тема:Формирование навыков разговорной речи при помощи изученной лексики. Времена категории Simple.

Актуализируются в работе ПК и ОК:

ОК 3.Принимает решение в стандартных и нестандартных ситуациях и несет за них ответственность.

ОК 6.Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами

ОК 8.Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации.

ОК 9.Ориентируется в условиях частой смены технологий профессиональной деятельности.

Цель:Изучение времен в английском языке группы Simple, умение составлять предложения с нужными видовременными формами.

Информационное обеспечение:рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь И.Р. Гальперина

Материально-техническое оснащение рабочего места обучающегося:компьютер, магнитофон

Ход работы

Настоящее простое (неопределенное)время употребляется для обозначения действия относящегося к настоящему времени:

• Для обозначения простых фактов и общих истин:

Water boils at 100 degrees C.; The earth goes round the sun.;Vegetarians don't eat meat or fish.

• Для выражения повседневных, повторяющихся действий, привычек, обычаев:

I have a shower every morning.; Our parents live in Bristol.: Helen goes to the swimming pool every month.

• Для обозначения действия, совершающегося в момент речи, с глаголами восприятия, умственной деятельности, чувства и обладания:

I see you.;He likes strong tea.;This car belongs to my father.

Образование:

Present simple: verb to like (любить, нравиться)

Утвердительная форма Отрицательная форма Вопросительная форма
I make I do not make Do I make?
He makes She makes It makes He does not make She does not make It does not make Does he make? Does she make? Does it make?
We make You make They make We do not make You do not make They do not make Do we make? Do you make? Do they make?

do not = don't does not = doesn't

Present simple: to be (быть, существовать)

Утвердительная форма Отрицательная форма Вопросительная форма
I am I am not (I’m not) Am I?
He is She is It is He is not (isn’t) She is not (isn’t) It is not (isn’t) Is he? Is she? Is it?
We are You are They are We are not (aren’t) You are not (aren’t) They are not (aren’t) Are we? Are you? Are they?

Present simple: to have (иметь, обладать)

Утвердительная форма Отрицательная форма Вопросительная форма
I have I do not have (I haven’t) Do I have?
He has She has It has He doesn’t have She doesn’t have It doesn’t have Does he have? Does she have? Does it have?
We have You have They have We do not have You do not have They do not have Do we have? Do you have? Do they have?

Задание 1.

Алгоритм выполнения задания:Проспрягайте письменно следующие глаголы в Present Simple:

advertise, broadcast, promote, create, sell, rise, develop, buy, imagine, print.

Задание 2.

Алгоритм выполнения задания: Перепишите предложения, поставив глаголы в отрицательную и вопросительную формы:

1. He studies on-line advertising in Oxford.

2. Elizabeth II likes her horses very much.

3. We publish different writes in our company.

4. Advertising plays great part in our business.

5. Mary wants to buy all the products.

6. The Professor speaks four languages.

7. Tom and Angela live together in a new house.

8. Our company helps to promote goods and services.

Задание 3.

Алгоритм выполнения задания: Откройте скобки. Употребитенужнуюформуглагола.

1. My friends usually ________ (invite) lots of people for their parties. But today I ________ (see) not so many.

2. What time ________ (you/ usually/ finish) writing another article?

3. The president ________ (report) on his work every year.

4. The letters in the library ________ (convey) some facts about the Romanovs family.

5. He's got a computer, but he ________ (not/ use) it very often.

6. What ________ (they/ broadcast) at this time on this channel?

7. Michael is not very fit. He ________ (not/ do? Any sport.

8. The sun ________ (rise) in the east and ________ (come down) in the west.

9. Bob and I ________ (sell) information in the analytical department.

10. ________ (follow) the rules of market when you sell books in your publishing house?

Задание4.

Алгоритм выполнения задания: Правильно или не правильно составлено предложение?

1. Advertising help to persuade an audience to buy a product.

2. Commercial advertisers try to sell more products or services through branding. She buys presents.

3. Modern advertising makes the rise of mass production in the late 19th and early 20th centuries.

4. It usually use mass media to reach a big number of people.

5. Does advertising starts with Egyptians.

6. Another form of commercial advertising are rock-art painting and wall-painting.

7. A modern trend for advertising in 1960es is creativity.

8. Do on-line advertising have leading positions in our times?

Past Indefinite

Употребление:

Прошедшее простое (неопределенное) употребляется:

• Для описания завершившихся действий, происходивших в прошлом в определенное время:

We spoke about this article yesterday and you promised to finish it.

He visited France last year.

• Для описания ситуаций и состояний, имевших место в прошлом:

I had green hair for a while as a teenager.

• Для описания обычных, повторяющихся действий в прошлом:

When I was a student, I used to ride a bike to classes.

Last year I went to the theatre every week.

• Для описания ряда последовательных действий в прошлом:

They made up a story, printed it and published it the same very day.

Mr. West came up to the house, took the key out of his pocket and opened the door.

Форма прошедшего простого (неопределенного) времени правильных глаголов образуется путем прибавления к основе инфинитива окончания -ed: to talk - talked, to work - worked, to open - opened. Если основа оканчивается на непроизносимое е, то прибавляется только -d: to live - lived, to like - liked.

Утвердительная форма Отрицательная форма Вопросительная форма
I played/thought I did not play/think Did I play/think?
He played/thought She played/thought It played/thought He did not play/think She did not play/think It did not play/think Did he play/think? Did she play/think? Did it play/think?
We played/thought You played/thought They played/thought We did not play/think You did not play/think They did not play/think Did we play/think? Did you play/think? Did they play/think?

did not = didn't

Past simple: to be

Утвердительная форма Отрицательная форма Вопросительная форма
I was I was not (wasn’t) Was I?
He was She was It was He was not (wasn’t) She was not (wasn’t) It was not (wasn’t) Was he? Was she? Was it?
We were You were They were We were not (weren’t) You were not (weren’t) They were not (weren’t) Were we? Were you? Were they?

Past simple: to have

Утвердительная форма Отрицательная форма Вопросительная форма
I had I did not have (hadn’t) Did I have?
He had She had It had He did not have (hadn’t) She did not have (hadn’t) It did not have (hadn’t) Did he have? Did she have? Did it have?
We had You had They had We did not have (hadn’t) You did not have (hadn’t) They did not have (hadn’t) Did we have? Did you have? Did they have?

Задание 5.

Алгоритм выполнения задания: Перепишите предложения, поставив глаголы в отрицательную и вопросительную формы:

1. I played in the garden yesterday morning.

2. They talked to a deputy editor about their new book.

3. Mr. Jackson read a page proof two days ago.

4. They carried out a live programme last week.

5. The doorbell rang and the servant opened the door.

6. Jenny waited for my call yesterday evening, but he didn't call her.

7. Jenny took some bread, some salad, and two slices of cheese and made a sandwich.

8. She finished an article and then started to write e-mail.

9. Last year I got up at 6 o'clock every day.

10. My mother liked to visit the caf? on Tverskaya street every Sunday.

Задание 6.

Алгоритм выполнения задания:. Откройте скобки. Употребитенужнуюформуглагола:

1. We (set) up an advertising agency in Moscow 2 years ago.

2. Emily (go) to the meetings every Fridays last year.

3. He (buy) newspapers and magazines.

4. John (write) a report and (send) it to the CEO.

5. Linda (drive) her car very well.

Задание 7.

Алгоритм выполнения задания: Правильно или не правильно составлено предложение?

1. He checked the figures rather carefully last week.

2. I's sorry, I weren't in the office yesterday.

3. Did you got the e-mail I send you yesterday?

4. I didn't met deadline last week.

5. The director told me about the changes of business plans.

6. Edward did promote a new image of the dieted brand.

7. How did commercial radio stations get their revenue?

8. Do the first radio broadcasts aired in the early 1900's?

Должен знать: лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности.

Должен уметь: общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности; самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

Вывод по практической работе: __________________

ПРАКТИЧЕСКАЯ РАБОТА № 32

Тема:Времена категории Simple. Отработка особенностей общения (устно и письменно) на английском языке на повседневные темы.

Актуализируются в работе ПК и ОК:

ОК 3.Принимает решение в стандартных и нестандартных ситуациях и несет за них ответственность.

ОК 6.Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами

ОК 8.Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации.

ОК 9.Ориентируется в условиях частой смены технологий профессиональной деятельности.

Цель:Изучение времен в английском языке с целью правильного составления резюме.

Информационное обеспечение:рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь И.Р. Гальперина

Материально-техническое оснащение рабочего места обучающегося:компьютер, магнитофон

Ход работы

Future Indefinite

Утвердительная форма Отрицательная форма Вопросительная форма
I will watch TV I will not watch TV will I watch TV?
He will watch TV She will watch TV It will watch TV He will not watch TV She will not watch TV It will not watch TV Will he watch TV? Will she watch TV? Will it watch TV?
We will watch TV You will watch TV They will watch TV We will not watch TV You will not watch TV They will not watch TV will we watch TV? Will you watch TV? Will they watch TV?

will not = won't

Future simple: to be

Утвердительная форма Отрицательная форма Вопросительная форма
I shall be I shall not be Shall I be?
He will be She will be It will be He will not be She will not be It will not go Will he be? Will she be? Will it be?
We shall be You will be They will be We shall not be You will not be They will not be Shall we be? Will you be? Will they be?

Future simple: to have

Утвердительная форма Отрицательная форма Вопросительная форма
I shall have I shall not have Shall I have?
He will have She will have It will have He will not have She will not have It will not have Will he have? Will she have? Will it have?
We shall have You will have They will have We shall not have You will not have They will not have Shall we have? Will you have? Will they have?

Задание 1.

Наши рекомендации