Условные знаки обозначения воздушной обстановки при прилете

Условные знаки обозначения воздушной обстановки при прилете - student2.ru

Условные знаки обозначения воздушной обстановки при прилете - student2.ru

Условные знаки обозначения воздушной обстановки при прилете - student2.ru

Условные знаки обозначения воздушной обстановки при прилете - student2.ru

Условные знаки обозначения воздушной обстановки при прилете - student2.ru

Условные знаки обозначения воздушной обстановки при прилете - student2.ru

Условные знаки обозначения воздушной обстановки при прилете - student2.ru

Условные знаки обозначения воздушной обстановки при прилете - student2.ru

ФРАЗЕОЛОГИЯ

РАДИООБМЕНА МЕЖДУ ЭКИПАЖЕМ ВС И ДИСПЕТЧЕРОМ УВД

(без использования ВРЛ).

ИНФОРМАЦИЯ МЕЖДУ СМЕЖНЫМИ ДИСПЕТЧЕРСКИМИ ПУНКТАМИ

ПРИ ТРАНЗИТНОМ ПРОЛЕТЕ ВС.

Э. Ладога-Контроль 2, 65109, тр. Бирюсы 9600, Мост 17, Чирово 24, Ладога 34.

Д. 65109, Ладога Контроль 2, А…. Д…., следуйте 9600, Мост доложить.

Э. 65109 следую 9600, Мост доложу.

Э. 65109 Мост 9600.

Д. 65109, Мост подтверждаю, следуйте 9600, Чирово доложить.

Э. 65109 Следую 9600, Чирово доложу.

РЦ-2 РЦ-4 1. Контроль-4 Контролю-2 2. Отвечаю. 3. Ладога 34, 65109, 9600, СДМ-122 Лондон 4. Ладога 34, 65109, 9600
РЦ-2 РЦ-1 1. Контроль-1 Контролю-2 2. Отвечаю. 3. Ладога 34, 65109, 9600, СДМ-122 Лондон 4. Ладога 34, 65109, 9600

Э. 65109 Чирово 9600.

Д. 65109, Чирово подтверждаю, следуйте 9600, Ладогу доложить.

Э. 65109 следую 9600, Ладогу доложу.

Э. 65109 Ладога 9600.

Д. 65109, по локатору не наблюдаю, работайте с Контролем-4 120,9.

Э. 65109 работаю с Контролем-4 120,9.

Routine radiotelephony phraseology

Departure

GROUND

P: Ladoga-Ground, KLM 189, stand 5, information Alpha, request ATC clearance to Amsterdam and start up

В настоящее время в учебной зоне “Ладога” стандартные траектории вылета (SID) не применяются. ATC clearance рекомендуется давать следующим образом:

C: KLM 189, Ladoga Ground, cleared to your destination, right turn out to OS, climb to 400 m, contact Radar 120,6 when airborne, squawk 3450

P: Cleared to destination, right turn out to OS, climb to 400 m, contact Radar 120,6 when airborne, squawk 3450, KLM 189

P: KLM 189, request taxi

C: KLM 189, taxi to holding point RW 28 Left via apron, main TW, and TW 1.

P: Holding position RW 28 Left, TWs main and 1, KLM 189.

P: KLM 189, holding position RW 28 Left

C: Contact Tower 118,1, KLM 189

P: 118,1 KLM 189

TOWER

P: Ladoga Tower, KLM 189, holding position RW 28 Left, information Alpha, request line up

C: KLM 189, Ladoga Tower, line up RW 28 Left, wind 240º 4 meters per second,

P: Lining up RW 28 Left, KLM 189

P: Ready for departure, KLM 189

C: KLM 189, cleared for take-off

P: Cleared take-off, KLM 189

RADAR

P: Ladoga Radar, KLM 189 airborne to OS.

C: KLM 189, Ladoga Radar, identified, climb to 2100 metres, passing 1500 meters contact Approach 125,2

P: Climbing 2100 meters, passing 1500 metres contact 125,2 KLM 189

APPROACH

P: Ladoga Approach, KLM 189, climbing to 2100 metres, OS 27

C: KLM 189, Ladoga Approach, identified, climb to 6000 meters, no speed restrictions

P: Climbing 6000 metres, KLM 189

C: KLM 189, climb to 7800 meters, passing 7200 metres contact Control 120,9

P: Climbing 7800 meters, passing 7200 metres contact Control 120,9 KLM 189

ACC

P: Ladoga Control, KLM 189, climbing 7800 metres, OS 27, SB 34, abeam Minino 42

C: KLM 189, Ladoga Control, radar contact, climb to FL 10600 meters

P: Climbing 10600 metres, KLM 189

P: KLM 189, OS passed 8100 metres, climbing, SB next

C: Roger, KLM 189

P: Reached 10600 metres, KLM 189

C: Maintain FL 10600 metres, KLM 189, report SB

P: 10600 meters, will report SB, KLM 189

P: SB 10600 metres, KLM 189, next abeam Minino 42

C: Climb to FL 350, KLM 189

P: Climbing to FL 350, KLM 189

P: Now reaching FL 350, KLM 189

C: Roger, KLM 189

P: Abeam Minino, KLM 189, Vega next

C: KLM 189 contact Tallinn Control 132,5

P: Contact Tallinn 132,5 KLM 189

Routine radiotelephony phraseology

Arrival

ACC

P: Ladoga Control, KLM 188, position

C: KLM 188, Ladoga Control, go-ahead

P: PM (Pomory) FL10100 meters, SL at 05, OV 14, arrival at 26, KLM 188

C: KLM 188, maintain 10100 m.

P: Maintaining 10100 metres, KLM 188

P: CN 10100 metres, SL next

C: KLM 188, descend when ready to reach FL 6300 m, 20 km inbound OV, report leaving FL 10100 metres.

P: Descend when ready to reach FL 6300 m, 20 km OV inbound, report leaving, KLM 188

P: KLM 188, now SL (Silino) ready to descent

C: Descend to FL 6300 metres. KLM 188

P: Descending FL 6300 m, KLM 188

P: Now reaching 6300 metres, KLM 188, next reporting OV (Orlovo)

C: KLM 188, Maintain FL 6300 metres

P: Maintaining FL 6300 metres, KLM 188

P: KLM 188, OV, FL 6300 metres, LD next

C: KLM 188, contact Ladoga Approach 125,2

P: 125,2 KLM 188

Approach

P: Ladoga Approach, KLM 188, OV FL 6300 metres, information Bravo

C: KLM 188, Ladoga Approach, identified, descend to FL 2100 metres to LD, RW 10 Right

P: RW 10 Right, descending to FL 2100 m, KLM 188

В настоящее время в учебной зоне “Ладога” стандартные траектории прибытия (STAR) не применяются. При снижении и заходе на посадку ВС иностранных авиакомпаний в зоне ДПК применять только радиолокационное наведение (векторение)

C: KLM 188, expect vectoring for ILS approach RW 10R, descend to FL 1500 metres, report passing FL 1800 metres

P: Descending 1500, will report 1800, KLM 188

P: Passing 1800 metres, KLM 188

C: KLM 188, Contact Ladoga Radar 120,6

P: 120,6 KLM 188

Radar

P: Ladoga Radar, KLM 188, reaching 1500, information Bravo

C: KLM 188, Ladoga Radar, vectoring for ILS approach RW 10R, turn left heading 296, descend to FL 1200 metres (начало радиолокационного наведения)

P: Left, heading 296, descending 1200 metres, KLM 188

C: KLM 188, right heading 310

P: Heading 310, now reaching 1200, KLM 188

C: KLM 188, descend to height 600 metres, QFE 998

P: Descending 600 metres QFE 998, KLM 188

C: KLM 188, right heading 010

P: Turning right heading 010, now reaching 600 metres height, KLM 188

C: Roger, KLM 188

Последний курс должен быть задан с пересечением предпосадочной прямой под углом не более 45º (как правило, 30º) перед входом ВС в зону действия КРМ. Разрешение на заход выдается одновременно с последним курсом. Фраза cleared ILS approach означает окончание радиолокационного наведения (векторения) для захода на посадку по ILS.

C: KLM 188, right heading 060, report established on localizer

P: KLM 188, right heading 060, will report established on localizer

P: KLM 188, established on localizer

C: KLM 188, cleared ILS approach 10 Right, contact Tower 118,1

P: Cleared ILS 10Right, 118,1, KLM 188

Tower

P: Ladoga Tower, KLM 188, established on localizer RW 10 Right 600 metres

C: KLM 188, Ladoga Tower, continue approach RW 10R

P: KLM 188, fully established, ready to land

C: KLM 188, cleared to land RW 10R, wind 110º 4m/s

P: Cleared to land, KLM 188

C: KLM 188, on ground at 26, right TW 3

P: Right TW 3, KLM 188

P: Live RW 10R, KLM 188

C: Contact Ground 119,0 KLM 188

P: 119,0 KLM 188

Ground

P: Ladoga Ground, KLM 188, TW 3

C: KLM 188, Ladoga Ground, left TW main, next right TW 2, stand 3

P: TWs main and 2, stand 3, KLM 188

P: On stand 3, KLM 188

C: Out, KLM 188

P: Out, KLM 188.

Наши рекомендации