Now and slipped between the sheets.

"Damn (черт), my hot water bottle's (моя грелка; bottle — бутылка) nearly stone

cold (холодна, /почти/ как камень)."

She looked at the clock on the chimney-piece (она взглянула на часы на

каминной полке). It was no wonder (и не удивительно). It must have been there

an hour (она, должно быть, была там около часа). She had no notion (она даже

не заметила; to have no notion — не иметь понятия) that she had stayed so long

(что она оставалась так долго) in Michael's room (в комнате Майкла), looking

at those photographs (разглядывая все те фотографии) and idly thinking of the

past (и лениво размышляя о прошлом).

"Forty-six (сорок шесть). Forty-six. Forty-six. I shall retire when I'm sixty (я уйду





на пенсию, когда мне будет шестьдесят). At fifty-eight South Africa and

Australia (в пятьдесят восемь лет /поедем/ в Южную Африку и Австралию).

Michael says we can clean up there (Майкл говорит, что мы сможем изрядно

заработать там; to clean up — зд. изрядно нажиться на чем-либо, загрести,

получить огромный доход). Twenty thousand pounds (двадцать тысяч фунтов).

I can play all my old parts (я смогу сыграть все свои старые роли). Of course

even at sixty (конечно, даже в шестьдесят) I could play women of forty-five (я

смогу играть женщин лет сорока пяти). But what about parts (но как быть с

ролями)? Those bloody dramatists (эти чертовы драматурги)."

chimney-piece ['tSImnIpi:s] Australia [O:'streIlIq] dramatist ['drxmqtIst]

"Damn, my hot water bottle's nearly stone cold."

She looked at the clock on the chimney-piece. It was no wonder. It must have

been there an hour. She had no notion that she had stayed so long in Michael's

Room, looking at those photographs and idly thinking of the past.

"Forty-six. Forty-six. Forty-six. I shall retire when I'm sixty. At fifty-eight

South Africa and Australia. Michael says we can clean up there. Twenty

Thousand pounds. I can play all my old parts. Of course even at sixty I could

play women of forty-five. But what about parts? Those bloody dramatists."

Trying to remember any plays (пытаясь припомнить пьесы: «любые пьесы») in

which there was a first-rate part for a woman of five-and-forty (в которых была

первоклассная роль для сорокапятилетней женщины) she fell asleep (она

заснула). She slept soundly (она крепко спала) till Evie came to awake her (до

тех пор, когда Эви пришла, чтобы разбудить ее) because the masseuse was

there (так как массажистка уже пришла: «была там»). Evie brought her the

evening paper (Эви принесла ей вечернюю газету), and Julia, stripped (и

Джулия, нагая: «раздетая»), while the masseuse rubbed her long slim legs (пока

массажистка массировала: «растирала» ее длинные стройные ноги) and her





belly (и ее живот), putting on her spectacles (надев свои очки), read the same

theatrical intelligence (читала те же самые театральные новости; intelligence —

ум, интеллект; информация, сведения) she had read that morning (которые она

читала утром), the gossip column (отдел светской хроники: «колонку слухов»)

and the woman's page (и страницу для женщин). Presently Michael came in (тем

временем вошел Майкл) and sat on her bed (и сел на ее постели). He often

came at that hour (он часто приходил в это время: «в этот час») to have a little

chat with her (чтобы поболтать с ней).

"Well, what was his name (ну, как его звали: «как его имя»)?" asked Julia

(спросила Джулия).

"Whose name (кого: «чье имя»)?"

"The boy who came to lunch (того юношу, что приезжал к ланчу)?"

"I haven't a notion (понятия не имею). I drove him back to the theatre (я отвез

его обратно в театр). I never gave him another thought (я о нем больше и не

думал; not to give another thought — перестать думать о чем-либо, выкинуть

из головы)."

masseuse [mx'sq:z] spectacles ['spektqk(q)lz] intelligence [In'telIdZ(q)ns]

Trying to remember any plays in which there was a first-rate part for a

Woman of five-and-forty she fell asleep. She slept soundly till Evie came to

Наши рекомендации